Skip to main content
hoi, Ik heb al een hele tijd Simyo, 1000MB. Dat is meer dan voldoende, maar de afgelopen 2 maanden ga ik ongewoon snel door mijn MB's heen terwijl ik (juist) niets extra's doe en op werk en thuis wifi gebruik.

Hoe kan dit? Kunnen jullie dit inzien? Ik hoor het heel graag.

Groeten Karen
Hoi Karenvd,



Vervelend dat je MB's zo snel opraken.



Simyo kan en mag alleen inzien wanneer en hoeveel data je verbruikt, niet waarvoor.



De meeste telefoons geven precies aan hoeveel data ze per app verbruiken, op Mijn Simyo en in de app kan je het verbruik per dag zien (in de app ook van de lopende maand). Door deze data te combineren kom je er waarschijnlijk snel achter waaraan de MB's opgaan.



In het algemeen een paar tips om je dataverbruik niet onnodig op te laten lopen:



Zet downloadboosters, slimme netwerkwissel etc. uit.

Zet mobiel internet uit als je op Wi-Fi zit, hiermee voorkom je dat bij een te zwak Wi-Fi signaal mobiel internet de verbinding overneemt.

Zet updates alleen via Wi-Fi aan.
Hoi Karenvd,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat vervelend dat je snel door bundel heen gaat! Ik snap dat je dat natuurlijk niet wilt.



Providers mogen wettelijk geen informatie opslaan buiten de hoeveelheid data die je hebt gebruikt en wanneer je die hebt gebruikt. We kunnen dus niet zien waaraan het verbruikt is.



We kunnen je dus enkel op weg helpen om erachter te komen waaraan het is verbruikt. Afhangend van je type toestel kun je kijken naar de hoeveelheid MB's die de diverse apps verbruiken. Wij hebben dit gelukkig al uitgewerkt voor onze klanten. Wil je weten hoe je datagebruik van je apps kunt inzien, bekijk dan deze blog.



Verder raad ik je aan om ervoor te zorgen dat je niet meer buiten de bundel gaat internetten of dat je veel MB's verbruikt om deze blog te lezen. Hierin zetten wij uiteen hoe je veel dataverbruik kan voorkomen.



Gaat dat zo lukken?



Franswon, enorm bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Ilias

Reageer