Skip to main content
Hallo simyo,



Al een paar weken doet mijn 3G raar. Ik krijg geen whatsappjes binnen en ik kan mijn snapchat, facebook en instagram niet herladen. Maar van de week was mijn telefoon 10 minuten aan het laden om mijn whatsapp het te laten doen, en dat vind ik best wel lang. Toen ik 's avonds op mijn simyo keek, had ik opeens 20 mb minder terwijl ik hem alleen heb gebruikt om 1 whatsappje te sturen. Kunnen jullie mij uitleggen hoe dit komt want zo gaat mijn Mb wel heel snel op.



Groetjes,

celine
Hoi Celine67,



Wat lastig dat het zo moeizaam gaat met je sociale kanalen... Alleen heb ik het gevoel dat het misschien niet aan je 3G hoeft te liggen.

Heb je de laatste tijd je telefoon al eens een tijdje uitgezet? Als een smartphone namelijk een heel lange periode achtereen aanstaat, dan kan zich een enorme buffer in de tijdelijke internetbestanden en het werkgeheugen opbouwen. Het lijkt dan alsof je verbinding heel 'stroperig' is geworden.

Het verwijderen van de tijdelijke internetbestanden (cache geheugen) en een telefoon helemaal uitzetten en een kwartier later weer aanzetten zorgt ervoor dat dat de simkaart zich weer helemaal opnieuw aanmeldt op het netwerk en je telefoon weer al het werkgeheugen kan gebruiken.



Verder zijn het niet alleen maar de apps die je zelf aanzet die data kunnen verbruiken, maar zijn er ook processen in je telefoon die data gebruiken. Je besturingssysteem zelf kan al een grootverbruiker zijn.



Kun je laten weten of deze tips je geholpen hebben?
Sorry dat ik het zeg maar jullie zeggen altijd dat je je telefoon uit moet zetten maar het ligt niet aan m'n telefoon, het ligt aan KPN. M'n ouders hebben het ook. Maar nee, het werkt niet om m'n telefoon helemaal uit te zetten want dat heb ik al geprobeerd. Toch bedankt
Hoi Celine67,



Je bent nu in twee topics tegelijkertijd aan het reageren (met dezelfde reacties). Hierdoor gaan wij moderators langs elkaar heen werken. Ik ga in dit topic verder op je vraag en ik sluit dit topic.



Groetjes, Tiury