Skip to main content
L.S.,

Mijn LG G2 (Android) geeft bij opstarten regelmatig de melding "Dataservice is niet ondersteund" en dat ik, om deze te gebruiken, contact op moet nemen met de Klantenservice. Ik had tot vandaag (1 juni) alleen Uw kleinste belbundel, geen internetbundel.

Wat mis ik nu (zonder dataservice) en wat is de oorzaak van deze melding ?

En hoe is dit op te lossen ?

Bvd. S.Z.
Smartphones willen graag met internet verbonden zijn om up to date te blijven. Ook de Apps op de telefoon willen dit graag om zo in verbinding blijven. Het kan dus zijn dat dit een melding is van de telefoon (systeem melding) of van een App die een internet verbinding mist.



Updaten is trouwens alleen via Wifi aan te raden.
Hallo Raytje, Bedankt voor je respons. Ik start meestal thuis op met ingeschakelde WiFi. Dan zou er dus geen reden zijn om die betreffende melding te genereren. Ik kan ook niet traceren of het toestel dit doet of een App; waarschijnlijk het toestel omdat een App veelal een pop-up met zijn eigen logo geeft.

Ik heb ook gezien dat WiFi soms uitstaat bij het opstarten (geen idee waarom mijn toestel dat doet), maar of die melding hieraan gekoppeld is moet ik beter controleren.

Sinds vandaag heb ik ook 1Gb/maand data via Simyo. Maar dat zet ik alleen buiten thuis aan. Maar even afwachten of die melding nu wegblijft.

Gr. S.Z.
We vernemen graag of het hebben van een bundel enig verschil maakt 🙂
Hoi Oechie, welkom op ons forum :)



Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic even verplaatst naar het subforum Internet. Daar ligt namelijk de oorzaak én de oplossing.

Je krijgt namelijk de melding "Dataservice is niet ondersteund" omdat op jouw aansluiting momenteel geen dataservice aanwezig is.

Met andere woorden: de optie Internet op je mobiel - Nederland staat uit op Mijn Simyo.



Zoals je gemerkt hebt staat soms wifi zomaar uit. Dat komt omdat smartphones niet direct overschakelen naar wifi bij het opstarten. En dan krijg je juist de melding dat er geen dataservice is.

Je hoeft dus enkel op Mijn Simyo internet aan te zetten.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?





Raytje, dank je voor het meedenken!
Dag Ernst,

Dank voor de uitleg, alles is nu wel duidelijk: ik heb bedoelde optie in Mijn Simyo aangezet. Die op mijn toestel alleen buitenshuis/onderweg.

Ik dacht tot voor kort dat "Dataservice" (ook zonder internet-abbo) een speciale service was van Simyo. What's in a name, hé ?

Thanks, alles OK nu.

Mvrgr., S.Z.
Haha! Gelukkig werkt alles nu naar behoren, Oechie 😳

Reageer