Skip to main content
Ik maak geen gebruik van internet op mijn IPhone. Toch wordt hiervoor geld in rekening gebracht. Waarom? Ik heb WiFi thuis.
Er wordt geld in rekening gebracht omdat er dataverkeer via 3G of 4G heeft plaatsgevonden. Je verwacht dit misschien niet omdat je denkt dat je alleen maar via WiFi internet gebruikt, maar vergeet niet dat een WiFi netwerk niet bijster betrouwbaar is. Er zijn allerlei redenen waarom de internetverbinding via WiFi hapert of voor enige tijd geheel wegvalt. Een iPhone is dan slim genoeg om over te schakelen op een mobiele dataverbinding, als het bereik op jouw locatie goed is en mobiele data niet staat uitgeschakeld op de iPhone. De beste remedie om dit te voorkomen is even naar Mijn Simyo gaan, en internet op je mobiel uitzetten.
Dank voor de snelle reactie. Ik ben echter een leek op dat gebied. Waar op mijn IPhone kan ik dit vinden?
Helaas heb ik een Engelstalige iPhone, maar misschien kun je hier wat mee:



Ga naar Settings (instellingen?) > Mobile data (mobiele gegevens???) > schakelaartje uitzetten



Maar de meest waterdichte methode is de internetoptie uit zetten op Mijn Simyo. Dat is iets wat Simyo kan zien, ze kunnen niet zien of je mobiel internet uit hebt gezet op je iPhone.
Ik heb inderdaad op mijn IPhone de mobiele data uitgezet. Nu zal ik dat ook nog doen bij mijn Simyo. Bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg.
Hoi Laatmijweten,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat er steeds kosten voor internetgebruik worden gerekend. Ik kan me voorstellen dat je dit niet wilt als je het niet gebruikt!



Zoals je ziet heb ik het antwoord van Scotsman gemarkeerd. Hier heb ik namelijk niets meer aan toe te voegen. Hij legt heel duidelijk uit dat jouw wifi verbinding vaak niet altijd even stabiel is. Hierdoor kun je een connectie maken met ons netwerk. Dit zorgt uiteindelijk voor de extra kosten.



Gelukkig heb je nu zowel op je telefoon als via Mijn Simyo de optie voor internet uitgezet. Dit betekent dat je alleen nog via wifi een verbinding kunt maken. Valt deze nu een keer weg? Dan maakt jouw telefoon geen connectie meer met ons netwerk. Laat je het weten als je voor ons nog vragen hebt?



@Scotsman, bedankt voor je heldere uitleg!



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Factuur en betalen'. Hier past jouw vraag wat beter :)



Groetjes,

Angela

Reageer