Skip to main content
Goede morgen,Gister middag 22 november was mijn internet gebruik € 181,45 tussen 16.20 en 16.59

U hebt toen mijn sim kaart geblokkeerd, dank daar voor.



Kunt u zeggen waar dit aan gelegen kunt hebben?

Groet Teus Gelderblom

Oud-Alblas
Goedemorgen Teus.



Simyo kan niet zien waar de MB's aan zijn verstookt wel hoeveel. Een reden kan zijn dat wifi te zwak was of uitgevallen, mobiele gegevens kan dan het overnemen. Bijvoorbeeld IOS (iPhone) WiFi assistent, Android slimme netwerkwissel.



Simyo heeft een handig blog om na te gaan wat de boosdoener is.

Laat je weten of je de boosdoener hebt gevonden?



Ik raadt je wel aan om een bescherming in te stellen op de telefoon. Dit kan via instellingen, gegevens gebruik ( verschilt per telefoon/menu hoe in te stellen) en/of per app, een datamonitor zoals My Datamanager. Houdt altijd een veilige marge aan bij waarschuwing en limiet.



Groetjes

Friesian
Goedemorgen Teus,



Ai dat is inderdaad wel even schrikken! Fijn dat er automatisch een blokkade op gekomen is. Maar het blijft ontzettend zonde natuurlijk.



Zoals Friesian al aangaf, kunnen wij helaas niet inzien waar je verbruik aan opgegaan is. Wij zijn dus wel het verbruik en het tijdstip maar mogen en kunnen wegens de privacywet geen gegevens verzamelen welke app's internet verbruiken.



De doorgestuurde blog van Friesian kan je goed helpen om in je toestel zelf te kunnen achterhalen waar het verbruik aan opgegaan is. Ik adviseer je om ook deze pagina met internettips eens door te nemen om dit in de toekomst te voorkomen.



Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden! :)



@Friesian, dankjewel voor het antwoorden!



Groetjes,



Kevin

Reageer