Skip to main content
Ik heb een vraag?

Ik heb alle apps die op de achtergrond onnodig mee draaien uitgeschakeld en gebruik alleen Whats-app nu zie ik in mijn overzicht dat ondanks dat alle overige apps zijn uitgeschakeld er toch veel data wordt verstuurd hoe zou dat kunnen heeft iemand een idee??

groeten

G.kooijman
Ik heb precies hetzelfde. Als ik mijn telefoon thuis in de wifizone dus, niet aanraak voor 8 uur, treedt er dataverbruik op. Precies op de seconde! Iedere 8 uur dus onnodig dataverbruik. Ook ik heb de meeste apps uitgeschakeld. Dus heeft iemand een idee wat er precies om de 8 uur kan gebeuren?
Jullie zeggen niet welke telefoons je hebt, maar moderne smartphones hebben tegenwoordig een manier on achteraf te zien welke apps een hoeveelheid MBs hebben gedownload. Op een iPhone onder Instellingen > Mobiel netwerk. Er is een teller die je op nul kan zetten, en als je een dag later weer kijkt zie je waar het dataverbruik door wordt veroorzaakt.
Ik heb een smartphone van KPN de smart 200
Gelukkig ben ik dus niet de enige die dit probleem heeft. Ik heb zelf een iPhone 5s en Simyo meldt zelfs verbruik als mijn toestel uit staat.
Gelukkig ben ik dus niet de enige die dit probleem heeft. Ik heb zelf een iPhone 5s en Simyo meldt zelfs verbruik als mijn toestel uit staat.



Het verbruik zoals aangegeven op Mijn Simyo en de Simyo app loopt altijd achter bij de actuele stand van je verbruik. De reden is dat Simyo maar om de paar uur verbruiksinformatie van het KPN netwerk krijgt doorgespeeld. Omdat de informatie niet real-time is kan het soms lijken dat er verbruik wordt geregistreerd terwijl je telefoon uit staat.
Ik heb een smartphone van KPN de smart 200



Je kunt wel alle achtergrondactiviteiten van apps uitzetten, maar het OS zelf blijft wel data up- en downloaden via het internet. Als op dat moment de Wifi verbinding zwak is of is weggevallen dan gaat dat via het mobiele internet. Als je een datadownload ziet op regelmatige tijdstippen (zoals in Kwatta7's geval) dan kun je er zeker van zijn dat het OS daar achter zit.
Hoi Gert Kooijman, Kwatta7 en levylobregt,



Het lijkt mij erg vervelend alsof het lijkt dat er zomaar MB's van je beltegoed af worden gesnoept, zonder dat je hier gebruik van maakt. Scotsman geeft hierboven al aan hoe dit zou kunnen komen. Echter weet je dit pas echt zeker als je je eigen verbruik nakijkt met behulp van een datameter. Die kunnen achtergrondprocessen bekijken en je verbruik monitoren. Lees in deze blog hoe je dat doet.



Zouden jullie willen laten weten of je verbruik hierdoor wat beter te begrijpen is?



Groetjes, Tiury

Reageer