Skip to main content
Beste,



Totaal geschrokken heb ik het verbruik van mijn zoontje opgezocht op de website.

Ik ben bang dat dit niet helemaal goed gaat. Hij is vandaag de hele dag thuis en gebruikt dan automatisch Wifi.



Is het mogelijk dat u de gegevens van de websites doorgeeft waarmee hij deze kosten gemaakt zou hebben?

Er is namelijk vannacht om een 3:16 uur reeds gebruik geweest van 58,59 MB en dit gaat zo door vanaf 9:33 uur om de paar minuten. Dit kan niet naar mijn idee.



Graag hoor ik van u.



Met vriendelijke groet,

Debbie Eindhoven - Uivel
Hi,



Erg vervelend. Dat verbruik is er gewoon geweest, dat zuigt Simyo niet uit haar duim. Helaas is het niet mogelijk om specifieke website/app gegevens op te vragen. Dat wordt niet opgeslagen (stiekem waarschijnlijk wel, maar wordt niet actief gebruikt (DPI)). Wellicht dat het volgend helpt?



Sommige telefoons schakelen automatisch over overschakelen naar 3G/4G wanneer de wifi-verbinding erg slecht is. Dit is een instelling op de telefoon. Let er ook op dat app-updates installeren op mobiele verbinding uitstaat op de telefoon.
hallo Ahmed,



Toch vind ik het raar dat er per 3 min. ongeveer ongerveer 59 mb verbruikt wordt. Wat moet je doen om zoveel te gebruiken. En zelfs 's nachts gebeurd. Ik weet zeker dat mijn zoontje ( 10 jaar ) dan slaapt.
Dat zou zo maar een software update van de telefoon kunnen zijn. Die blokjes van 59 MB dien je bij elkaar op te tellen. Simyo kan het niet als 1 tonen op je verbruikstatus..
Beste,



Totaal geschrokken heb ik het verbruik van mijn zoontje opgezocht op de website.

Ik ben bang dat dit niet helemaal goed gaat. Hij is vandaag de hele dag thuis en gebruikt dan automatisch Wifi.

Ik heb internet buiten wifi uitgeschakeld via de website van Simyo. Anders gaan alle updates gewoon door via je beltegoed. Ook Facebook gaat door en dat tikt aardig aan als je niet via wifi gaat. Moet wel zeggen dat ik prepaid heb.

Is het mogelijk dat u de gegevens van de websites doorgeeft waarmee hij deze kosten gemaakt zou hebben?

Er is namelijk vannacht om een 3:16 uur reeds gebruik geweest van 58,59 MB en dit gaat zo door vanaf 9:33 uur om de paar minuten. Dit kan niet naar mijn idee.



Graag hoor ik van u.



Met vriendelijke groet,

Debbie Eindhoven - Uivel

Hoi nathaneindhoven,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je zoontje zulke hoge kosten heeft gemaakt.



Zoals ahmed_a al zei, zuigen wij dit verbruik niet uit onze duim. Dit wordt rechtstreeks geregistreerd vanaf de simkaart. Vanwege privacyredenen kunnen wij helaas niet inzien waar de MB's aan op zijn gegaan. Dit is meestal terug te vinden in de telefoon zelf. Lees daarvoor deze blog eens door!



Je krijgt ook altijd sms'jes wanneer je over je bundel gaat. Omdat het in de nacht is gebeurd, zal je zoontje dit niet hebben gemerkt. Ik ben verder benieuwd naar wat voor toestel je zoontje heeft. Wanneer hij bijvoorbeeld een iPhone heeft, dan moet hij de WiFi-assistentie uit zetten. Dit zorgt ervoor dat de WiFi niet zomaar wordt uitgeschakeld wanneer er lang geen gebruik van het toestel gemaakt wordt.



Ik hoor graag van je!



@ahmed_a en Raytje bedankt voor jullie hulp, mannen!



Groetjes,

Caspar

Reageer