.

Beantwoord

Waar komt het dataverbruik vandaan?

  • 24 December 2023
  • 11 reacties
  • 114 Bekeken

Ik vinden dat bij Abonnement worden door Simyo simpelweg data gestolen en in rekening gebracht . Waar vroeger 2000MB was voor mij voldoende volume, zonder mijn gedrag te veranderen kom ik met 4000mbso.s te kort , voor mij onverklaarbare situatie. 

Ik zou zeggen diefstal. Punkt

icon

Beste antwoord door Amy 27 December 2023, 13:06

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Simyo kan niet inzien waar jou data in op gaat. Kunt is kijken bij je apps waar je meeste data geen gaat.

 

Sinds ik geen social media meer afneem zn enkele jaren is het dataverbruik in elk geval enorm afgenomen.

 

Dus ondanks dat jij geen verandering hebt. Misschien dat je nu onbewust zwaardere beelden/videos kijkt die meer data vragen?

Reputatie 3
Badge

Je bent zelf degene die data verbruikt op je telefoon. Dat dat tegenwoordig meer is, is niet zo gek want sites / apps gebruiken meer data dan vroeger.

Dat kun je Simyo niet verwijten.

Ik geb geen onnodige Apps geïnstalleerd,(geen verandering van gebruik)vanaf begin bij Simyo met 2GB v heb ik altijd nog mb over gehad dus niet gebruikt. 

En zo gezien ik ben niet de enige met deze verhaal. Simpelweg, ik vertrou jullie niet meer. 

Jullie bidden abonament waar  voor nieuwe klanten aantrekkelijk is , maar ik kan van  gebruik  maken,  ik zou moeten eerst opzeggen en dan  nieuwe nummers krijgen. 

Mischien is niet stilistisch geschreven,want ik kom uit Deuitsland,maar jullie snappen dat ik niet tevreden bent met .

Met vriendelijke groet

Georg 

Reputatie 3
Badge +2

Ik geb geen onnodige Apps geïnstalleerd,(geen verandering van gebruik)

Zoals ​​​​​​@Hsd ook al zegt websites en apps verbruiken meer.

 

Dus als je nu bv 1 uur YouTube kijkt nu en YouTube 1 uur zn 5 jaar geleden dan is je kijk uren gelijk gebleven maar je dataverbruik toegenomen omdat YouTube meer data is gaan verbruiken de afgelopen jaren.

 

Een mooi voorbeeld de jaarwisseling statistieken

https://tweakers.net/nieuws/205016/nederlandse-providers-verwerkten-tijdens-jaarwisseling-tot-47-procent-meer-data.html

 

Bijna 50% meer verbruik (hey wat toevallig komt beetje overeen met jou ervaring). 

 

Ik zal het nog duidelijker proberen te maken

Een film van 1,5 uur op dvd is 4,7 GB

Dezelfde film ook 1,5 uur  in HD is 10 GB

Hey wat gek je kijkt nog steeds 1,5 uur film (geen verandering in gebruik want je gebruikt maar 1,5 uur om film te kijken) maar je data is bijna verdubbeld.

 

Ik gebruik  YouTube Tik tok zeer zelden,(maar alleen thuis, met vaste Internet ),ik bekijk geen films ,en  je zou mij nergens vinden op social media . Im auto gebruik ik Navigatie en muziek via MBUX in Mercedes,dus daar hoef ik ook geen gebruik te maken von Mobile Data . Downloads en Updates zijn ingesteld uitsluitend als ik verbinding heb via vaste Wifi. Dus,sorry ik heb geen andere verklaring gevonden. 

Ps .Ik installeer extern data verbruikt App ,am ende van maand kijk ik mijn data gebruik . Mvg Georg 

Reputatie 5
Badge +3

@Georg Diesdonk Ik had een jaar geleden een vergelijkbaar probleem. Toen ik in mijn mobiel ging kijken welke apps hoeveel data verbruikten, had ik de boosdoener snel gevonden: TikTok. Op de een of andere manier kreeg die app het voor elkaar om veel data te verstoken. En dat terwijl ik de vaste gewoonte had om regelmatig alle actieve apps af te sluiten. En buitenshuis gebruikte ik TikTok sowieso al niet.

Na deze constatering heb ik TikTok eraf gegooid. Daarna nooit meer dat probleem gehad.

Uiteraard vind ik het verontrustend dat een app zoiets voor elkaar krijgt. Zou niet moeten kunnen.

Reputatie 3
Badge +2

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/ succes met de tips

 

Zo ziet er elke dag ongeveer ook Tik tok wordt uitsluitend thuis van vaste Wifi gebruikt 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Georg Diesdonk,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Wat de andere forumleden @RobbyTown, @Hsd en @Katana aangeven klopt inderdaad, bedankt voor jullie hulp! 

Ook komt het vaak voor dat er onbewust internet wordt verbruikt. Denk bijvoorbeeld aan een app die je nog aan hebt staan of een update die wordt uitgevoerd en noem zo maar op. Om als bestaande klant gebruik te kunnen maken van de tarieven en bundels die nu op onze website staan kan dat door de aansluiting te verlengen. Dit kan je doen via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Abonnement > Sim Only verlengen. De nieuwe bundels gaan dan in op de 1e van de volgende maand. 

Voor nu heb ik gratis 1000 MB voor je klaargezet Dit kan je zelf activeren via Mijn Simyo (app) > Overzicht. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer