Skip to main content
Beste Simyo,



Kunnen jullie even met me meekijken. Ik heb een internet bundel van 1000 mb. Gister om 18.24 kreeg ik een smsje van jullie dat mijn internet op was (fijne service!). Dat smsje heb ik gelezen, dus ik wist dat het tijd was om op te gaan passen voor extra verbruik. Aangezien de maand nog 5 dagen duurt, heb ik vanmorgen ingelogd op de Simyo app om wat extra data te kopen (gedaan). Tot mijn grote verbazing zie ik dat ik op dat moment al 538 mb buiten mijn bundel heb verbruikt. Dit monsterverbruik zou zijn begonnen om 18.29, 5 minuten na jullie smsje. Ik zou toen in een tijdsbestek van 75 minuten 500 mb hebben verbruikt. Om dit even in perspectief te plaatsen…Mijn record voor de rest van de maand was 79 mb op een dag, zie de grafiek hieronder. Mijn all-time record by simyo in een eerdere maand was 179 mb op een dag. Meestal schommelt mijn verbruik echter zo tussen de 10 en 30 mb op een dag. Dit bizarre verbruik, 5 minuten na jullie handige smsje, is voor mij volstrekt onverklaarbaar. Op een moment dat ik wist op te moeten letten, zou ik in een tijdsbestek van ruim een uur opeens net zoveel data hebben verbruikt als ik meestal nauwelijks haal in een maand. Graag even met me meekijken.



Mvg,

Sebastiaan
Ik zit in het buitenland en heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als het bovenstaande. Ik kreeg een melding dat 80% van mijn bundel op was. Wat later nog een melding waarop ik in de simyo App keek. Ik had nog maar 9mb. Daarop direct extra mb's gekocht, welke werden bijgeschreven. Nog even later zag ik dat er kosten voor buiten de bundel in rekening zijn gebracht á 8,55 geloof ik (in het buitenland). Ik voel me bedondert. Ik kom overigens altijd wel uit met mijn 1000mb.
@BLSE,



Ik zie dat je een iPhone hebt. Staat Wifi assistentie uit? Zo niet, uitzetten. Dit is echt een ramp voor gebruikers met een data bundel. De telefoon kan namelijk gewoon je data verbinding gebruiken als die vind dat je Wifi slecht is of helemaal weg gevallen is.



Het is heel vervelend maar het zijn wel geregistreerde MB's. Ik adviseer jullie in de telefoon te kijken of daar een ingebouwde datamager in zit om zo te kunnen zien welke app de boosdoener is. Of download een externe datamanager zoals 3G Watchdog alleen is dat dan meer voor de toekomst want die meten vanaf de eerste keer.



Er zijn nog een aantal dingen die jullie moeten weten. Het verbruik word met vertraging opgesteld, nog langer als je in het buitenland zit.. De berichten zijn realtime. Simyo kan en mag net zien waar de MB's heen zijn gegaan. Dit heeft te maken met de wet op de privacy.







Simyo zal zich er overigens verder over buigen.
Bedankt voor je reactie ray. Dan heeft het in mijn geval te maken met die vertraging. Daar was ik helaas niet van op de hoogte en heb daar door nu dus extra kosten. Grrrrr.

Hoelang is die vertraging?

Jammer dat ik als trouwe klant hiervan niet op de hoogte was.
Ik lees onderstaand op de MijnSimyo pagina als ik op laatste verbruik klik.





Is verbruik direct te zien op Mijn Simyo?

Nee, helaas is er altijd een vertraging. De duur van de vertraging hangt af van het soort verbruik en de locatie van het verbruik. Er is een verschil tussen minuten, sms'jes en MB's en of verbruik in het buitenland of in Nederland heeft plaatsgevonden. Vooral bij verbruik in het buitenland kan de vertraging oplopen, omdat we moeten wachten op lokale providers.





Ervaring is dat het varieert maar minimaal 4 a 5 uur binnen Nederland, buitenland kan zelf meer dan 7 uur zijn. Is maar net hoe snel die buitenlandse providers zijn.
Hi Sebastiaan,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je in juli € 73,38 hebt geïnternet buiten je bundel. Je hebt inderdaad 500 MB's gekocht de dag nadat je het sms'je kreeg dat je waarschuwde over dat je bundel op was. In de tussentijd heeft dat verbruik plaatsgevonden. Ik kan helaas niet voor je inzien waar dit verbruik aan op is gegaan. Je kunt dit vergelijken met hoe ik ook niet je sms'jes kan lezen of je telefoongesprekken kan beluisteren. Wel houdt je telefoon alles bij. Hier zie je bijvoorbeeld hoe je je internetverbruik in kunt zien.



Ook wil ik je aanraden om dit artikel even door te nemen. Je vindt daar tips om je internetverbruik zo laag mogelijk te houden.



Omdat ik zie dat zoiets nooit eerder is gebeurd, wil ik aanbieden om deze kosten voor een groot deel te vergoeden. In plaats van die kosten van € 73,38, breng ik een extra internetbundel van € 5,- in rekening. Wat vind je daarvan?



@ Pauljohn2, welkom op het Simyo Forum! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Je hebt op 26 juli om 20:03 een sms gekregen dat je bundel op 100% zat. Later heb je een 500 MB-bundel bijgekocht, maar in de tussentijd heeft dat verbruik plaatsgevonden. Er zit inderdaad een vertraging op Mijn Simyo van vier à vijf uur. De sms'jes zijn altijd wél helemaal betrouwbaar. Verklaart dit wat er aan de hand was?



@ Ray, dankjewel voor je reactie!



Groetjes,

Jihane
Beste Simyo,



Bedankt voor jullie reactie en fijn om het op deze manier op te lossen. Daar maak ik graag gebruik van! Moet ik daar nog iets voor doen?



Mvg,

Sebastiaan
Hoi BLSE,



Graag gedaan namens Jihane!



Hier hoef je niks voor te doen. Het is namelijk al geregeld 🙂 Heb je hier verder nog vragen over?



Groetjes,

Caspar

Reageer