Skip to main content

Beste Simyo,

ik ben 1 van de velen waarvan de iPhone 11 problemen gaf en heb deze mogen opsturen ter reparatie, dit is gebeurd en de reparatie lijkt afgerond. In de voortgang kan ook lezen dat hij is opgestuurd en ontvangen door de klant (ik dus) maar dat is niet het geval, ik heb niks ontvangen nog. Als je de reparatiestatus ziet is hij op 1 dag en gereed gemeld en verstuurd en ontvangen, dat kan natuurlijk niet. Via de klantenservice aan de telefoon kom ik niet verder, die hebben helemaal geen idee waar dit over gaat en, ze zeggen, dat ze niks van een reparatie afweten. Hier krijg ik het veel gehoorde Advies “afwachten”. 
 

kan iemand mij vertellen waar mijn iPhone is?

 

Ja had ik ook, vanavond krijg je waarschijnlijk een mailtje met track/ trace van KPN.

Ik ben wel heel benieuwd of je ook (net als ik) gewoon je telefoon retour gestuurd krijgt. 

Ik heb m trouwens vandaag ontvangen en bij mij stond er ook ‘1-10 afgeleverd bij klant’.

Het vreemde is overigens wel dat de ‘reparatie’ bij mij een week langer heeft geduurd. 

 


Ja had ik ook, vanavond krijg je waarschijnlijk een mailtje met track/ trace van KPN.

Ik ben wel heel benieuwd of je ook (net als ik) gewoon je telefoon retour gestuurd krijgt. 

Ik heb m trouwens vandaag ontvangen en bij mij stond er ook ‘1-10 afgeleverd bij klant’.

 

Heb een mail gehad met “Geen defect geconstateerd” dus ik krijg waarschijnlijk dezelfde telefoon terug zoals zovele. 


Ja had ik ook, vanavond krijg je waarschijnlijk een mailtje met track/ trace van KPN.

Ik ben wel heel benieuwd of je ook (net als ik) gewoon je telefoon retour gestuurd krijgt. 

Ik heb m trouwens vandaag ontvangen en bij mij stond er ook ‘1-10 afgeleverd bij klant’.

 

Heb een mail gehad met “Geen defect geconstateerd” dus ik krijg waarschijnlijk dezelfde telefoon terug zoals zovele. 

Ja die heb ik ook gehad idd.

Ik lees op het KPN forum dat de Iphone 13 op is en dat ze daarom maar gewoon de telefoons zo terugsturen. Maar dat lost het probleem niet op, bij mij niet in ieder geval.

Maar misschien heb je geluk en ontvang je toch een 13.

Simyo zelf reageert nergens meer op lijkt het wel


Nou vandaag maar weer eens gebeld waar mijn telefoon blijft. De dame vond het wel raar dat op 1 dag de reparatie gereed is, wachtend op verzenden en ontvangen was maar helpen kon ze niet. Ze gingen het uitzoeken en mij terug bellen maar wanneer ze dat gaan doen wist ze niet, ik ben namelijk nog nooit terug gebeld. Bij herhaaldelijk vragen wanneer ze dit gingen doen werd de verbinding verbroken. 
 

zijn er mensen met ervaring van het terugsturen van de telefoon?


Dit stond er bij mij. Ze hebben hem dus gewoon 2 weken laten liggen en weer teruggestuurd, volgens mij hebben ze er niet eens naar gekeken, mijn verzendbewijs zat er nog omheen gewikkeld samen met het elastiekje wat ik had gebruikt. 

Ik had hem wel op 2-10 binnen. 

Eerder gaf Simyo mij aan dat er geen enkele mogelijkheid is voor klanten of Simyo zelf om Reconext te benaderen, een soort van onneembaar fort.

Je ziet trouwens dat mijn telefoon een week eerder binnen was dan de jouwe. Ik denk dat ze daar alles wat binnenkomt in een bak gooien en er elke dag een paar uitplukken en in een retourenvelop stoppen.


Ik had de mijne op de 16de meteen verstuurd en de track and trace gaf aan dat hij de 17de was afgeleverd, daar dus een week gelegen voordat hij als ontvangen werd aangemeld. 
 

hopeloos dit, niemand kan iets zeggen wat er nu aan de hand is en waar of wanneer ik de telefoon weer terug heb. 


Bij mij zat tussen opsturen en de ontvangstbevestiging ook nog een week.

Staat er bij jou wel een ander IMEI nummer?

Je zou de moderators hier een pb kunnen sturen maar die zullen waarschijnlijk niet reageren/ of een antwoord geven waar je niets mee kan.


Hier een kleine update

 

er is nog niks veranderd, nog steeds geen telefoon ze zijn het nog steeds aan het uitzoeken en ik moet nog een beetje meer geduld hebben. 
inmiddels is de telefoon nu 3 weken weg en hij zou op 1-10 retour gegaan moeten zijn.

Er is geen zicht op wanneer dit opgelost gaat worden. 


Hier een kleine update

 

er is nog niks veranderd, nog steeds geen telefoon ze zijn het nog steeds aan het uitzoeken en ik moet nog een beetje meer geduld hebben. 
inmiddels is de telefoon nu 3 weken weg en hij zou op 1-10 retour gegaan moeten zijn.

Er is geen zicht op wanneer dit opgelost gaat worden. 

Dat is wel heel vreemd idd.

Vandaag had ik zowaar een behulpzame Simyo medewerker aan de lijn die in ieder geval de indruk wekt dat hij er achteraan gaat voor mij. Of dat echt zo is valt maar te bezien natuurlijk.

Het is wel uniek wat de meesten doen gewoon niks terwijl ze dus best wel mogelijkheden hebben om navraag te doen. 

De complete afwezigheid van moderators hier is belachelijk. Wat dat betreft is er op het KPN forum wel meer activiteit, of ze ook echt zaken oplossen weet ik natuurlijk niet maar ze geven in ieder geval antwoord.


Hoi @Henk2024,

Bedankt voor je bericht. Enorm vervelend dat er geen duidelijkheid is over de status van jouw telefoon. Ik wil dit graag intern doorzetten om te onderzoeken waar het precies mis is gegaan. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw gegevens? Dan zal ik mijn best doen om dit voor je te achterhalen en met een oplossing te komen.

Groetjes,
Seren


Hier een kleine update

 

er is nog niks veranderd, nog steeds geen telefoon ze zijn het nog steeds aan het uitzoeken en ik moet nog een beetje meer geduld hebben. 
inmiddels is de telefoon nu 3 weken weg en hij zou op 1-10 retour gegaan moeten zijn.

Er is geen zicht op wanneer dit opgelost gaat worden. 

Daar ga je niets meer van horen.

Ook die unieke, vriendelijke medewerker waarvan ik gister echt de indruk had dat hij het zich aantrok en actie ging ondernemen heb ik niets meer van gehoord.

Je zou Reconext kunnen bellen. Die zijn onbereikbaar voor Simyo klanten maar wel voor KPN klanten. En hopen dat je een medewerker treft die toch wat moeite wil doen. Ik bel ze elke dag en je moet geluk hebben.


Laatste update

 

gister dan toch een nieuwe iPhone 13 ontvangen, case closed.

 

kleine opsomming

-eerste melding 7 juni

-telefoon op mogen sturen 17 september

-nieuwe telefoon retour 10 oktober

-totaal aantal telefoontjes gepleegd 29x

-aantal keer terug gebeld 1x (waarvan zeker 20 x belooft)

-compensatie van het abonnement, geen.

 

al met al een flinke puinhoop en je hebt zeer veel geduld nodig om iets gedaan te krijgen.

 

ik wens de mensen die nog bezig zijn succes en houdt vol.

 


Laatste update

 

gister dan toch een nieuwe iPhone 13 ontvangen, case closed.

 

kleine opsomming

-eerste melding 7 juni

-telefoon op mogen sturen 17 september

-nieuwe telefoon retour 10 oktober

-totaal aantal telefoontjes gepleegd 29x

-aantal keer terug gebeld 1x (waarvan zeker 20 x belooft)

-compensatie van het abonnement, geen.

 

al met al een flinke puinhoop en je hebt zeer veel geduld nodig om iets gedaan te krijgen.

 

ik wens de mensen die nog bezig zijn succes en houdt vol.

 

Top. 

Zelf heb ik mijn telefoon nog voor jou opgestuurd maar ik kom er maar niet doorheen.

Maar uiteraard mooi dat het voor jou is opgelost.

Ik ben trouwens wel benieuwd door wie het eigenlijk uiteindelijk is opgelost? Want ik wordt werkelijk waar door iedereen aan het lijntje gehouden. Moderators hier doen niets en via mail en whatsapp krijg ik alleen maar standaard berichtjes ‘even geduld’


Hi @Henk2024,

Ik kan begrijpen dat je het graag anders had willen zien qua afhandeltijd maar ik ben blij dat het uiteindelijk is opgelost. Ik zie ook inmiddels dat de compensatie voor je abonnementskosten is verwerkt. Dit zal je terug moeten zien op jouw eerste volgende factuur. Omdat je bent geholpen zal ik deze topic sluiten.

Groetjes,
Seren