Skip to main content
Beste Simyo mederwerker,



Ik maak nu enkele maanden gebruik van een maandelijks opzegbaar Simyo sim-only abonnement, en ben hier niet helemaal tevreden over.

Ik heb te vaak geen 3G/H dataverbinding, waardoor ik op een G verbinding moet internetten.

Die snelheid is zo laag dat ik eigenlijk geen apps kan gebruiken die op internet werken.



Mijn postcode is 8618NW.

Wat mij vooral frustreert is dat als er iemand naast me zit met een KPN/Vodafone abonnement direct bij de provider (niet bij een dochteronderneming), diegene vaak vol bereik heeft, en een stabiele 3G/H dataverbinding heeft, zelfs op afgelegen plaatsen.



Om die reden overweeg ik over te stappen naar een (duurder) abonnement direct bij KPN/Vodafone, tenzij jullie me kunnen vertellen of er misschien iets mis is met mijn instellingen. Ik heb recentelijk een nieuwe nano simkaart ontvangen vanwege de overstap naar Iphone.

Daar kan het niet aan liggen lijkt me. Ook lijkt het me niet dat er werkzaamheden gaande zijn op dit moment, ik heb het probleem op meerdere plekken, al langer dan een halfjaar.



Graag hoor ik van u,

Vriendelijke groet.
Beste Simyo mederwerker,



Ik maak nu enkele maanden gebruik van een maandelijks opzegbaar Simyo sim-only abonnement, en ben hier niet helemaal tevreden over.

Ik heb te vaak geen 3G/H dataverbinding, waardoor ik op een G verbinding moet internetten.

Die snelheid is zo laag dat ik eigenlijk geen apps kan gebruiken die op internet werken.



Mijn postcode is 8618NW.

Wat mij vooral frustreert is dat als er iemand naast me zit met een KPN/Vodafone abonnement direct bij de provider (niet bij een dochteronderneming), diegene vaak vol bereik heeft, en een stabiele 3G/H dataverbinding heeft, zelfs op afgelegen plaatsen.



Om die reden overweeg ik over te stappen naar een (duurder) abonnement direct bij KPN/Vodafone, tenzij jullie me kunnen vertellen of er misschien iets mis is met mijn instellingen. Ik heb recentelijk een nieuwe nano simkaart ontvangen vanwege de overstap naar Iphone.

Daar kan het niet aan liggen lijkt me. Ook lijkt het me niet dat er werkzaamheden gaande zijn op dit moment, ik heb het probleem op meerdere plekken, al langer dan een halfjaar.



Graag hoor ik van u,

Vriendelijke groet.




Hoi feenstra,



Dat is niet de bedoeling dat je geen of weinig 3g ontvangst hebt. Dit is al enkele maanden het geval? :(

Het 3g netwerk zou voldoende bereik in jouw omgeving moeten hebben. Dat heb ik voor je nagekeken.

Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk. Vodafone zit op een ander netwerk. Als degene naast je Vodafone gebruikt, kan dat een verschil maken. Gebruikt die KPN, dan zou het hetzelfde moeten zijn. Dan ligt het dus aan iets anders.

Ik heb je internetoptie even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Zou je je toestel even opnieuw kunnen opstarten (uit en na tijdje weer aan) zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden? Dan kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.



Ik hoor het van je,



Groetjes,

Charlene
Beste Charlene,



Ik heb het toestel (twee weken terug) gereset, en het lijkt beter te zijn.

Wel heb ik nog vaak binnenshuis geen 3G dekking in het dorp waar ik woon.



Desondanks ben ik nu tevreden over de dekking, en heb ik een jaarabonnement bij jullie afgesloten :o.

Bedankt voor de hulp.



Groeten.
Beste Charlene,



Ik heb het toestel (twee weken terug) gereset, en het lijkt beter te zijn.

Wel heb ik nog vaak binnenshuis geen 3G dekking in het dorp waar ik woon.



Desondanks ben ik nu tevreden over de dekking, en heb ik een jaarabonnement bij jullie afgesloten :o.

Bedankt voor de hulp.



Groeten.




Dat is fijn om te horen, feenstra :)



Helaas is het bereik bij jou thuis nog niet goed, maar dat is iets waar we helaas ook weinig invloed op kunnen uitoefenen. Alleen al de manier waarop een huis is geïsoleerd kan al erg veel invloed hebben op je bereik binnen...

Reageer