Skip to main content
Ik kreeg van simyo een sms dat ik 100% verbruikt had van mijn MB's.

Ik heb toen gelijk mijn data uitgezet.

Nu staat er dus dat ik alsnog 58 MB over mijn abbonnement heen heb gezeten, dit kan ik niet begrijpen.

Ik kom elke maand uit met mijn MB's. Ik ben zelfs een week op vakantie geweest en heb hierbij mijn dataverbruik uitgezet.

Dit zou beteken dat ik dan in drie weken tijd 258 MB heb gebruikt. Ik begrijp niet hoe dit kan!

Kan het zijn dat er een fout is gemaakt?

En hoe kom ik aan die 58 MB er over heen terwijl ik gelijk mijn data uit heb gezet?



Mvg,

Elianne


Ik heb toen gelijk mijn data uitgezet.





Dataverbruik op je telefoon uitzetten, is niet een 100 % garantie.

Bij Simyo zullen ze je wel een antwoord kunnen geven over hoe en wat.



Ik zou je adviseren om een goede dataverbruik app op je telefoon te installeren. Dan kan je je dataverbruik goed en actueel bijhouden. My DataManager (IOS en Android) en 3G Watchdog (niet voor IOS)  zijn goede opties. Zou houd je een snel overzicht.
Ik kreeg van simyo een sms dat ik 100% verbruikt had van mijn MB's.

Ik heb toen gelijk mijn data uitgezet.

Nu staat er dus dat ik alsnog 58 MB over mijn abbonnement heen heb gezeten, dit kan ik niet begrijpen.

Ik kom elke maand uit met mijn MB's. Ik ben zelfs een week op vakantie geweest en heb hierbij mijn dataverbruik uitgezet.

Dit zou beteken dat ik dan in drie weken tijd 258 MB heb gebruikt. Ik begrijp niet hoe dit kan!

Kan het zijn dat er een fout is gemaakt?

En hoe kom ik aan die 58 MB er over heen terwijl ik gelijk mijn data uit heb gezet?



Mvg,

Elianne




Hoi Elianne, welkom op het forum van Simyo! :)



Vervelend dat er deze verwarring is over het dataverbruik van je telefoon :(



Dat je alsnog 58MB over je bundel heen bent gegaan, nadat je je mobiele data had uitgezet na het ontvangen van de waarschuwing van 100% komt doordat wij verbruik met een vertraging binnenkrijgen en kunnen verwerken.

Oftewel op het moment dat we deze gegevens binnenkregen en de sms naar je konden sturen, was je helaas al over je bundel heen.



Daarom, én omdat ik uit je bericht begrijp dat je je afvraagt wat er de oorzaak is geweest van dit dataverbruik, sluit ik me bij het advies van de leon aan om een data counter app te installeren, omdat je zo op je telefoon zelf een inzicht krijgt welke apps en/of achtergrondprocessen voor welk dataverbruik zorgen en wanneer dit via mobiel internet en wanneer via Wifi plaatsvindt. ZoÂ’n app kan helaas niet in het verleden kijken, maar voor in de toekomst 🙂 Wij hebben namelijk helaas ook geen gegevens over wat er voor dit dataverbruik heeft gezorgd, we krijgen alleen binnen van het netwerk de momenten waarop je telefoon de simkaart opdracht heeft gegeven verbinding te maken met mobiel internet en het verbruik dat heeft plaatsgevonden.



Ook wil ik je aanraden een kijkje te nemen in dit topic en dit artikel “Nooit meer over je mobiele datalimiet heen” te lezen.

Reageer