Skip to main content
Geachte heer, mevrouw,



Gedurende de laatste 8 maanden vallen mijn rekeningen veel hoger uit dan normaal. Normaal gesproken heb ik meer dan genoeg aan 200 mb internet voor 12.50 euro. Op mijn afschrift zie ik echter dat ik op 19 december 2013  € 75,12 in de nacht heb verbruikt en 425325,0 kb binnen een uur. Met een Vodafone prepaid kaart van 200 mb internet voor €12,50 per maand red ik het al jaren zonder problemen. Ik heb inmiddels al jaren internet op mijn mobiel maar het verbruik ligt sinds het afsluiten van dit abonnement ineens veel hoger dan wat jaren lang een gemiddeld verbruik voor mij was. Op simyo.nl staat dat het gemiddeld mobiel internetgebruik in Nederland rond de 275 mb per maand ligt. Dus bij gemiddeld gebruik zou een bundel van 500 mb voldoende moeten zijn. Je kunt per maand je bundel naar boven of beneden aanpassen. Ik heb voor 1000 mb gekozen omdat ik voorheen rond de 200 MB verbruik zat met mijn Vodafone prepaid kaart en ik zeker wilde zijn dat ik het limiet niet zou overschrijden en de prijs voor de bundel was gunstig. Het verhaal is nog dubieuzer door het feit dat wanneer ik thuis ben mijn mobiel automatisch overschakelt op het Wi-Fi netwerk hier in huis en er dus geen gebruik wordt gemaakt van mijn 3g mobiele internet verbinding. Wat ook vreemd is is dat ik sporadisch gebruik maak van het internet als ik buiten ben.



Verder is het ook opvallend dat ik bij het afsluiten van het internet abonnement de eerste weken niet over een smart Phone beschikte, maar over een Nokia 6310i welke niet eens beschikt over een bluetooth verbinding en waarop ik dus ook geen internetverbinding had.





Door onvoorziene vertraging van de levertijd van mijn smart Phone heb ik toen ook geen gebruik kunnen maken van de mb’s die beschikbaar waren gesteld. Desondanks zou ik toch het limiet van mb's hebben overgeschreden getuige de rekening die is geïncasseerd.



Ik verzoek u uit te zoeken hoe het komt dat mijn telefoonrekeningen zo hoog uitvallen en dan met name die van december en augustus en ik verzoek u mij een duidelijke en toereikende uitleg hierover te geven. Omdat ik er zeker van ben dat het hier om een fout gaat verzoek ik u mij een gedeelte van de rekening kwijt te schelden. Bij voorbaat dank.







Met vriendelijke groeten,
Hoi C. Guendouz,



Ik heb je aansluiting even bekeken en contact gehad met de technische dienst. Zij hebben kunnen achterhalen dat je simkaart sinds 22/7/12 in een smartphone zit. Vanaf dat moment zijn er ook verbindingen met internet geregistreerd. De internet bundel is op 18/7/12 toegevoegd. Wij kunnen helaas niet zien welke apps, sites etc. er zijn gebruikt. Wij mogen dit niet registreren. In dit topic kun je informatie vinden over hoe je met je toestel veel mb's kunt verbruiken. Daar staat ook uitgelegd hoe een toestel van internet via het mobiele netwerk gebruik kan maken als je ook wifi hebt.



Het verbruik is correct geregistreerd. We zullen daarom ook geen kosten kwijtschelden.



Groetjes,



Alex

Reageer