Skip to main content
Ik ontdekte tot mijn schrik dat ik al bijna al mijn MB's van deze maand had verbruikt. Zonder dat ik het wist heb ik blijkbaar op internet gezeten via het abonnement van Simyo.



Nu heb ik in instellingen bij Mobiel netwerk zowel 'Mobiele data'  als 'Schakel 3G in' op uit gezet. Voorkom ik hiermee dat ik opnieuw via Simyo MB's verbruik?



Hoe kan ik op mijn Iphone (4s) zien op welk netwerk ik zit? (Dat van Simyo of wifi)



Klopt dit:  3G = internet gebruiken via Simyo?

                 wifi = internet gebruiken via ander netwerk dan dat van (in dit geval) Simyo?



Hopelijk kan iemand mij bevestigen dat ik met het aanpassen van de bovengenoemde instellingen voorkom nog meer MB's via Simyo te verbruiken.

Als ik nog iets moet doen, hulp is welkom!



Dank je wel!
Hoi Mirjam123,



Welkom op het forum en goed dat je dit komt vragen 🙂

Ik heb allereerst eens naar je verbruik gekeken. Jouw internetbundel is nog niet op, hoor. Je hebt pas 22 MB van de 1000 verbruikt. Je kunt de optie dus nog prima aan laten staan nu. Wanneer je halverwege je internetbundel bent, krijg je van ons een bericht dat je 50% van je internetbundel hebt verbruikt. Ook bij 100% van de bundel wordt je op de hoogte gesteld.

Ik vraag me dus af, waar jij hebt gezien dat je al veel verbruikt zou hebben? Als je op Mijn Simyo hebt gekeken, daar zie je staan hoeveel er nog over is, en niet hoeveel je hebt verbruikt. Het kan natuurlijk dat je dat verwart hebt.

Het 3g netwerk, dat gaat via je simkaart, en gaat dus van je internetbundel bij Simyo

Wifi gaat niet via je simkaart, en heeft dus inderdaad niks met Simyo te maken.



Mocht je ooit wel tegen het einde van je internetbundel aan zitten, dan kun je inderdaad op je toestel Mobiele gegevens uitschakelen. Dat is eigenlijk altijd handig om te doen als er Wifi beschikbaar is. Zo voorkom je dat je toestel overschakelt naar 3G. Een iPhone schakelt namelijk ook al over naar 3G als je scherm op zwart gaat.

Nog veiliger is het om op Mijn Simyo de optie Internet op je Mobiel uit te zetten. Dat zorgt ervoor dat je helemaal geen internet via de simkaart kunt verbruiken. Die optie kunnen wij hier ook controleren, dat je die uit hebt gezet.



In het volgende artikel vind je veel tips over internet, ook specifiek voor de iPhone.

Ik denk dat je daar wel wat aan hebt, laat je het even weten?



Groetjes,

Charlene
Beste Charlene,

Bedankt voor je nuttige antwoorden en tips! Ik blijk inderdaad verkeerd gekeken te hebben en nog 978 tegoed te hebben!



Groetjes,

Mirjam



Hoi Mirjam123,



Welkom op het forum en goed dat je dit komt vragen :)

Ik heb allereerst eens naar je verbruik gekeken. Jouw internetbundel is nog niet op, hoor. Je hebt pas 22 MB van de 1000 verbruikt. Je kunt de optie dus nog prima aan laten staan nu. Wanneer je halverwege je internetbundel bent, krijg je van ons een bericht dat je 50% van je internetbundel hebt verbruikt. Ook bij 100% van de bundel wordt je op de hoogte gesteld.

Ik vraag me dus af, waar jij hebt gezien dat je al veel verbruikt zou hebben? Als je op Mijn Simyo hebt gekeken, daar zie je staan hoeveel er nog over is, en niet hoeveel je hebt verbruikt. Het kan natuurlijk dat je dat verwart hebt.

Het 3g netwerk, dat gaat via je simkaart, en gaat dus van je internetbundel bij Simyo

Wifi gaat niet via je simkaart, en heeft dus inderdaad niks met Simyo te maken.



Mocht je ooit wel tegen het einde van je internetbundel aan zitten, dan kun je inderdaad op je toestel Mobiele gegevens uitschakelen. Dat is eigenlijk altijd handig om te doen als er Wifi beschikbaar is. Zo voorkom je dat je toestel overschakelt naar 3G. Een iPhone schakelt namelijk ook al over naar 3G als je scherm op zwart gaat.

Nog veiliger is het om op Mijn Simyo de optie Internet op je Mobiel uit te zetten. Dat zorgt ervoor dat je helemaal geen internet via de simkaart kunt verbruiken. Die optie kunnen wij hier ook controleren, dat je die uit hebt gezet.



In het volgende artikel vind je veel tips over internet, ook specifiek voor de iPhone.

Ik denk dat je daar wel wat aan hebt, laat je het even weten?



Groetjes,

Charlene


Hoi Mirjam123, wat fijn dat je nog even een terugkoppeling geeft :o

Ik geef je bedankje door aan Charlene!

Reageer