.

Beantwoord

Volgens prepaid tegoed Mb's gebruikt maar internet nooit.

  • 25 September 2014
  • 1 reactie
  • 217 Bekeken

Beste Simyo medewerkers,

17 september 2014 heb ik een nieuwe mobiel gekocht (een smartphone).
Daarvoor had ik een mobiel die vooral bestemd was voor bellen en smsen. Deze heb ik ook niet gebruikt voor het internetten.

Toen ik mijn smartphone aan deed werd ik meteen verteld door mijn dochter dat ik de wifi aan moest zetten en de pakketgegevens uit zodat er niet zomaar MB's verdwijnen. Dit heb ik dus ook meteen gedaan. 1 uur nadat ik mijn mobiel aan de lader had, kreeg ik een sms. Van de 50euro die ik had opgewaardeerd die dag was nog maar €20,- over. Dus ik ben meteen naar de website gegaan om te kijken naar mijn verbruik en hier stond dat ik 26240.0 KB had verbruikt. Dit kan niet aangezien ik meteen wifi heb aan gedaan. Waarom is er dan alsnog geld van mijn tegoed af gehaalt?

Terwijl ik naar mijn verbruik keek zag ik ook opeens dat ik met mijn oude mobiel ook volgens het verbuik op internet was geweest. (terwijl ik dit niet heb gedaan met mijn oude mobiel aangezien deze niet veel kon). Bijna elke dag van okt 2013- sept 2014 is er 1 tot 6mb afgeschreven van mijn prepaid tegoed.. zonder dat ik op internet zat. Hoe kan dit?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want vooral van 17 september vind ik zonde van het geld helemaal omdat ik zelf ook meteen actie heb ondernomen om mijn wifi etc aan te zetten.

Met vriendelijke groet.
Selmar Veurink
icon

Beste antwoord door Ernst 26 September 2014, 11:47

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi CindySelmar, welkom op het forum van Simyo :)

Ik heb dit topic met je vraag even verplaatst naar het forumonderdeel Internet. Volgens mij is het daar makkelijker te vinden, mochten er andere forumbezoekers zijn met eenzelfde vraag.

Als je zegt dat je jouw internetverbruik zonde van het geld vindt, kan ik je daar enkel maar gelijk in geven. Ik kan er alleen helaas niets aan veranderen.
De enige manier om te garanderen dat er met jouw simkaart geen data verbruikt kan worden, is door op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uit te zetten. Dat heb je jammer genoeg niet gedaan.

Je geeft verder aan dat je vorige telefoon niet gebruikt werd voor internetten, maar het was wel degelijk een smartphone; een Garmin-Asus A10. Het besturingssysteem werkt ook nagenoeg hetzelfde als met je nieuwe Samsung Galaxy Ace.
Beiden zijn telefoon die juist gemaakt zijn om makkelijk mee te kunnen internetten.

Ik wil je aanraden om op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uit te zetten, zodat je niet mer kosten kan maken en enkel via WiFi op internet kunt.

Heb ik zo duidelijk uitleg gegeven?

Reageer