Skip to main content

Ik heb mijn iPhone 11 sinds eind 2019 icm met Simyo sim only.

Sinds gisteren is het 4G verbinding instabiel. Meer niet dan wel aanwezig.

 

ik heb de volgende mogelijke oplossingen gedaan.

uit - aangezet

netwerk instellingen gereset 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen
 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/netwerk-handmatig-selecteren
 

Het probleem blijft. Het kan aan de telefoon liggen natuurlijk maar dat wil ik eerst uitsluiten dat het de simkaart oid is


heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Alvast Bedankt

Rene

Ik heb sinds iets meer dan een week ook geen 4G / netwerk meer op mijn Iphone SE. Ik heb diverse malen met Simyo contact gehad hierover; een nieuwe simkaart is aangevraagd en daarna een esim  geinstalleerd onder effect. De iphone inmiddels laten nakijken; er zijn geen fouten gevonden. Er is mij niks vertelt over dat er een bekende storing was. 

Is hier inmiddels een oplossing voor?


Ja dat was bij mij ook het geval. Eerst ontkennen, vervolgens proberen af te schepen met internetinstellingen opnieuw installeren, andere simkaart, e-sim. Ik denk dat dat beleid is.

Blijf weg bij de whatsapp account van Simyo want die kletsen alles bij elkaar. Die weten niks en doen niks. Al zijn de Simyo mensen hier ook wel heel erg afwezig lijkt het.

Maar het is zeker een bekend probleem dus laat je niet afschepen.

Mocht je abonnement opzegbaar zijn doe dat dan gelijk want je bent nog wel maanden bezig. Ik ben al maanden bezig en het is nog altijd niet opgelost.

 


Inmiddels ben ik al weer 6 dagen mn toestel kwijt.

Opgestuurd na de toezegging van Simyo dat wanneer het toestel bij Reconext binnen zou komen er direct een nieuw toestel retour zou worden gestuurd.

Ook dat blijkt dus weer niet waar te zijn.

Ik krijg het gevoel dat Simyo gewoon een spelletje aan het spelen is en mijn eigen toestel over een paar weken weer retour stuurt.

Dus al maanden problemen met bereik en nu ook al geen toestel meer.


Hoi @Mikesss,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je nog geen nieuw toestel hebt ontvangen.

Zoals vermeld in de ontvangen mail kan het 5 a 7 werkdagen duren voordat je een toestel retour ontvangt. 

Wanneer heb je exact je toestel opgestuurd?

Groetjes,
Ashley


Ook op de iPhone 12 al gerikme tijd geen mobiel internet mogelijk. Op zijn zachtst gezegd knap onhandig. 


Inmiddels steeds meer media-aandacht (o.a. RTL/ Tros Radar), wat helaas niets veranderd aan de arrogante houding van KPN en alle labels die op dat netwerk draaien.

Belachelijk dat ze mensen gewoon aan hun abonnement houden en niet laten overstappen naar een provider waar alles wel werkt. Pure zigeunerstreken.

Ik hoop dat er op korte termijn een toezichthouder gaat ingrijpen .


Hoi @Mikesss,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je nog geen nieuw toestel hebt ontvangen.

Zoals vermeld in de ontvangen mail kan het 5 a 7 werkdagen duren voordat je een toestel retour ontvangt. 

Wanneer heb je exact je toestel opgestuurd?

Groetjes,
Ashley

13-9 maar de toezegging was dat er direct na binnenkomst een nieuw toestel zou worden opgestuurd


Zelf maar gebeld met Reconext.

En daar wordt aangegeven dat het 2 tot 3 maanden gaat duren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plus ze kunnen mijn telefoon helemaal niet vinden, niet op adres/ reparatienummer/ telefoonnummer. Dus die ben ik waarschijnlijk kwijt.


Zelf maar gebeld met Reconext.

En daar wordt aangegeven dat het 2 tot 3 maanden gaat duren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hoi @Mikesss 

Ten eerste goed dat je zelf even hebt gebeld met Reconext voor een laatste update, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.

Dat de omruiling nu extra lang duurt, heeft alles te maken met het feit dat er veel omruilingen zijn van een iPhone 11 naar een iPhone 13, en dat deze op datum van binnenkomst worden afgehandeld door Reconext.

Vergeet daarbij niet dat er nog meer mede klanten van Simyo hiervoor een omruil verzoek hebben indienen bij Reconext.
Daarnaast werkt ook KPN (moederbedrijf van Simyo) samen met Reconext, waardoor er ook een stoet van KPN mobiele klanten zich hebben aangemeld voor een omruiling. 

Dus alle klanten van KPN en Simyo bij elkaar opgeteld zorgt dus voor een lange rij wachtende, en dan loopt de wachttijd flink op.
 


Dat zal best maar dat kan geen vrijbrief zijn voor Simyo (die toch maar heel selectief reageren hier) om toezeggingen te doen die gewoon niet waar zijn.

Waarbij hier ook nog eens mijn Iphone die pas een half jaar oud is compleet kwijt is.

Het is trouwens de rode draad in dit dossier, Simyo liegt, ontkent en houdt klanten aan het lijntje.

Daar kan ik absoluut geen begrip voor opbrengen.


Ik lees op andere fora dat mensen rechtsbijstand inschakelen om het probleem opgelost te krijgen. Iemand hier dat al gedaan?

Simyo medewerkers reageren hier niet. Op whatsapp ook niet en op mail krijg ik ook geen reactie. 

Ik pas ervoor om gewoon maar maanden te gaan zitten afwachten of er nog iets gaat gebeuren, terwijl ik mijn (zelfbetaalde!) telefoon naar ze heb opgestuurd.


Weer wat nieuws. 

Als ik Simyo bel op 1200 sta ik 10 minuten in de wacht. Tijdens het gesprek wordt ik dan gebeld door 085-070 31 30 en als ik opneem blijft het stil.

Weer een nieuwe manier gevonden van klantje pesten Simyo?


.


ONGELOFELIJK!

Bericht dat Simyo mijn telefoon ongerepareerd terug stuurt.

Wat een OPLICHTERS zeg.

4 maanden bezig en nog geen stap verder.

 


Ben inmiddels al 4 maanden bezig met Simyo. Voor bijna 4 weken terug mijn telefoon verzonden op verzoek van Simyo naar Reconext In de mail van stond duidelijk dat het tussen de 5-7 werkdagen zou duren en dat mijn telefoon zal worden omgeruild voor een nieuwe.

Nu begrijp ik best dat het door drukte iets langer kan duren maar een maand je telefoon kwijt is toch niet normaal.

Simyo belooft van alles maar maakt niets waar. Als je contact zoekt wordt je telkens voorgelogen en moet je weer GEDULD hebben.

Nu lees ik dat er ook veel telefoons niet worden omgeruild en dat ze deze defect weer terugsturen.

Het is 1 grote bende bij zowel Reconext KPN EN SIMYO.

Terugkoppeling is wij horen niets van Reconext en wacht maar op een mail van hun.

Verder reageert Simyo niet meer op dit Forum.

Hetgeen natuurlijk ook alles zegt.

 

 

 


Hier ook een iPhone SE 2020 en zeer vaak geen internet. Is een paar maanden aan de gang. Heel vervelend 


Inmiddels mijn eigen telefoon gewoon ongerepareerd retour gestuurd gekregen. 

En de problemen blijven gewoon aan.

Simyo reageert nergens op, niet per whats app, niet per persoonlijk bericht, niet per mail.

Maar ik mag wel blijven betalen.

Simyo STEL BOEVEN


Normaal ben ik totaal niet van het ventileren op een forum, maar gezien ik in dit topic eerder mijn ervaring heb gedeeld, wil ik toch de volgende ervaring ook delen.

Inmiddels al sinds 23 mei melding gemaakt van het iPhone 11 probleem en zoals eerder aangegeven tot op heden géén één keer actief vanuit Simyo zelf geïnformeerd over de voortgang (los van een privébericht van een moderator hier op het forum naar aanleiding van het feit dat ik aangaf niets te horen). Maandenlang is mij verteld dat ik op de interne lijst sta voor een mogelijke oplossing. Naar aanleiding van het feit dat mijn moeder (zelfde problemen, hetzij veel later gemeld) afgelopen vrijdag wel gebeld was door Simyo om haar telefoon om te ruilen, besloot ik zelf maar weer eens de stoute schoenen aan te trekken en verhaal te halen. Gelukkig trof ik dit keer een aardige medewerker die wel bereid was contact op te nemen met de technische afdeling (in plaats van het standaardverhaaltje '’heeft u alsjeblieft nog even geduld'’) met de belofte dat ik teruggebeld zou worden. Naar mijn idee is dit voor het eerst dat er een belofte door Simyo werd nagekomen richting mij, want ik werd inderdaad teruggebeld. Wat was de boodschap? '’U komt niet in aanmerking voor een oplossing'’! Na verontwaardigd aan te hebben gegeven dat ik dit ronduit schandalig vind, vroeg ik naar de reden waarom ik niet in aanmerking kom. Dat kon de beste dame mij echter niet vertellen, alleen dat de technische dienst had aangegeven dat ik niet in aanmerking kom. Sterker nog, ze gaf aan dat zij ook even niet wist wat ze moest zeggen. Het enige wat zij nog wilde doen is nogmaals contact opnemen met die afdeling om de reden te achterhalen en ik word teruggebeld op het moment dat zij meer weet. Het zal mij benieuwen..

Ik vind het echt ronduit schandalig dat ik blijkbaar 4,5 maand aan het lijntje ben gehouden, ik in al die tijd geen een keer ben geïnformeerd over de stand van zaken en ik, als klap op de vuurpijl, zelf moet achterhalen dat ik blijkbaar niet in aanmerking kom voor enige oplossing en/of compensatie. Er is niet eens het fatsoen om dat actief te informeren. Ik ben een ruime 7/8 jaar een tevreden klant geweest - en het gaat mij in deze echt niet om een nieuwe iPhone en/of vergoeding van de abonnementskosten over deze periode - maar het feit dat er vooralsnog nooit actief is geïnformeerd en er vooralsnog niet eens een reden gegeven kan worden voor het feit dat ik niet in aanmerking kom voor een oplossing, geven mij enorm het gevoel dat ik als klant niet serieus genomen en/of gewaardeerd word. Voor mij is deze hele ervaring reden genoeg om er serieus over na te denken of ik hier klant wil blijven, aansluitend uit te zoeken hoe ik mijn contract/abonnement kan ontbinden en op zoek te gaan naar een andere provider.


Contract ontbinden had ik ook gevraagd maar daar doen ze niet aan bij Simyo.

Ik hoop dat je moeder haar telefoon niet heeft opgestuurd want dat omruilen is dus gewoon gelogen.


Contract ontbinden had ik ook gevraagd maar daar doen ze niet aan bij Simyo.

Ik hoop dat je moeder haar telefoon niet heeft opgestuurd want dat omruilen is dus gewoon gelogen.

Het is leuk dat zij aangeven dat '’zij daar niet aan doen'’, maar de wet en hun eigen algemene voorwaarden hebben daar een ander idee over. Artikel 13.2 punt 3 van hun algemene voorwaarden stelt wat anders. Je kan het contract tussentijds opzeggen wanneer '’u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken'’. Als dit hier niet onder valt, schiet mij dan maar lek, maar dan wordt het toch echt de stap naar de Geschillencommissie.

En nee, tot op heden heeft zij de telefoon nog niet opgestuurd/op durven sturen.


Ik ben zowaar teruggebeld met de reden waarom ik niet in aanmerking kom, antwoord: de problemen vallen wel mee. Ik heb teveel activiteit om van echte problemen te kunnen spreken. Ofwel, omdat ik gemiddeld 5/6x per keer mijn vliegtuigmodus aan en uit zet en/of mijn telefoon uitzet, totdat ik voor een (vaak korte) periode van het mobiele netwerk gebruik kan maken, is blijkbaar reden genoeg om mijn probleem niet te erkennen. Het feit dat ik gisteren nog tot 5x toe in een privégesprek niet te verstaan was en ik gemiddeld een aantal keer per dag de melding '’mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk'’ krijg is blijkbaar niet voldoende.. Ronduit schandalig, zeker omdat er tot op heden nog geen oplossing is voor deze problemen, al vallen deze volgens Simyo blijkbaar wel mee.


Ik vermoed dat ze gewoon geen kosten meer willen maken en dat ze medewerkers hebben aangegeven dat alles geoorloofd is om maar klanten voor de gek te houden. Liegen, ontkennen, negeren. Je ziet hier ook dat de Simyo mensen gewoon actief zijn op dit forum maar alle berichten wat met dit onderwerp te maken hebben gewoon negeren.


Reageer