Skip to main content
Goedemiddag, 



Ik heb mijn internet verbruik laten volgen op mijn Samsung 2 met de app Data usage, om te voorkomen dat ik over de max heen ga. Nu blijkt dat data usage 40 mb heeft geregistreerd en volgens Simyo is het verbruik 60mb. Waar gaat dat verkeerd? Ik geloof niet zo direct dat Data usage niet goed werkt of er zo naast kan zitten.



Ik gebruik deze app om belachelijk hoge kosten te voorkomen. Waarom zet Simyo eigenlijk niet gewoon het data verkeer stop, als de max is bereikt? Is dit gewoon een manier om meer geld te verdienen? Een technische oorzaak zal het niet hebben.



Als ik mijn dataverkeer niet goed kan volgen, of dat Simyo verkeerd rekent, etc. ga ik natuurlijk geen internet bundels meer kopen.



Simyo, heeft u een eerlijk antwoord?
Welkom op het forum Daviddas,



Het is mogelijk dat er al dataverkeer was voordat je de app installeerde.



De S2 houdt zelf ook het verbruik bij! Je kunt daar ook de limiet instellen wanneer het internet wordt afgesloten voor de rest van de periode.



Een uitleg vind je hier.
Hallo Frans, 



Bedankt voor je reactie. 



Nee, ik heb de bundel geactiveerd en het dataverkeer pas open gezet, nadat ik de app had geinstalleerd. Na een week liep het nog redelijk gelijk, Simyo gaf zelfs wat minder aan dan Data usage.  Maar deze week kreeg ik ineens een mail dat ik al over de helft was, terwijl data usage nog 40% aangaf.



Op de pagina waar je naar verwijst wordt, als ik het goed lees, ook verwezen naar een externe app om het dataverkeer te checken. Is Data usage dan niet goed? Het is wel een van de meest gebruikte apps, niet dat dat alles zegt natuurlijk.



MVG
Hallo Daviddas.



Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor My Data Manager of 3G Watchdog als data manager.

Verder is het zo dat al denk je dat je goed hebt afgesloten dan nog zijn er onbewust apps actief. Om ze goed af te sluiten zou ik er zeker Battery Doctor bij gebruiken.

Verder om er voor te zorgen dat mobiel datagebruik beperkt wordt...... Mobiele netwerken uit, ook bij gebruik van wifi.

Schakel mobiele netwerken alleen in indien nodig.

Btw. dat kun je eenvoudig regelen via ook de genoemde battery doctor.



Groet,

Friesian.
De meest betrouwbare meting van het verbruik is volgens mij toch die van je toestel. Een heel klein verschil kan ontstaan door de afronding van Simyo. Ik heb een keer de limiet met een halve MB overschreden. Nu heb ik op mijn toestel de limiet iets lager dan de bundel gezet.
Hallo Frans, 



Bedankt voor je reactie. 



Nee, ik heb de bundel geactiveerd en het dataverkeer pas open gezet, nadat ik de app had geinstalleerd. Na een week liep het nog redelijk gelijk, Simyo gaf zelfs wat minder aan dan Data usage.  Maar deze week kreeg ik ineens een mail dat ik al over de helft was, terwijl data usage nog 40% aangaf.



Op de pagina waar je naar verwijst wordt, als ik het goed lees, ook verwezen naar een externe app om het dataverkeer te checken. Is Data usage dan niet goed? Het is wel een van de meest gebruikte apps, niet dat dat alles zegt natuurlijk.



MVG




Hoi Daviddas, welkom op het forum van Simyo!



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet, zodat klanten met eenzelfde vraag het topic hopelijk makkelijker kunnen vinden.



Het eerlijke antwoord is dat wij helaas niet weten waar het verschil vandaan komt tussen wat een datacounter app meet en wat wij via het netwerk binnenkrijgen. Wel weten we dat er een verschil in kan zitten, omdat elke datacounter app er ook voor waarschuwt dat er een verschil kan zijn met wat er via het netwerk wordt gemeten.



Ik heb zelf weleens gelezen dat het verschil kan ontstaan doordat er op verschillende "niveau's" in je telefoon dataverbruik kan plaatsvinden wat klaarblijkelijk niet allemaal kan worden gemeten door zo'n app, maar of dat de oorzaak is.. dat weet ik niet zeker :)



Bij Simyo stoppen we niet je verbinding met mobiel internet, omdat je bij Simyo zelf de vrijheid hebt om te bepalen of je gebruik wil blijven maken van mobiel internet wanneer je Internetbundel op is of niet.

Ben je door je Internetbundel heen en wil je geen verbinding meer met mobiel internet maken, dan kan je zelf de optie "Internet op je mobiel / MMS" uit zetten op Mijn Simyo :)



We hebben ook een Blog geschreven met handige tips om binnen je Internetbundel te blijven, waarbij we ook tips voor datacounter apps geven waar we positieve geluiden over hebben gehoord, misschien handig om eens door te nemen 🙂 Deze Blog kan je hier terugvinden.



@franswon & Friesian, dank jullie wel voor het meedenken! 🙂

Reageer