Skip to main content
Hallo!



Ik kreeg vandaag een sms dat mijn mb's op zijn en ik dus buiten mijn bundel gebruik ga maken van mijn internet. Nou komt dat niet vaak voor, gezien het feit dat ik thuis alleen maar op mijn wifi netwerk zit. Op mijn werk maak ik best gebruik van mijn telefoon.



Nou kwam ik in een factuur dit verbruik tegen:



2013-07-11 06:43:58 Internet gebruik (60401 kB) 00:00:00 €0.00

2013-07-11 06:54:31 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00

2013-07-11 07:02:56 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00



Binnen een korte tijd blijk ik een hele grote hoeveelheid mb's te hebben verbruikt. Op dat soort tijdstippen maak ik gebruik van bijvoorbeel whatsapp en candy crush, meer eigenlijk niet. Whatsapp maakt uiteraard gebruik van het internet en candy crush alleen wanneer ik hem met Facebook contact laat maken. 



Is Whatsapp zo'n ontzettende mb vreter?



Welke applicaties maken veel gebruik van internet?

En stel nou dat ik (ik heb een iPhone) mijn safari browser weg klik, dan staat ie op de achtergrond nog aan, maar houdt ie dan contact met internet? Ik weet dat wanneer ik een pagina probeer te laden, de applicatie weg klik, en vervolgens weer aanklik hij pas verder gaat laden als ik de applicatie 'aan' heb staan. Hij heeft hem niet op de achtergrond verder geladen. 



Zoveel vragen!
Zoveel vragen - één antwoord:

Installeer Onavo Count en DataWiz op de iPhone, beide zijn gratis. De eerste is een van de meest betrouwbare en accurate meters die je vertelt welke apps gedurende de laatste 30 dagen hoeveel MBs hebben gedownload. De tweede is minder nauwkeuring (zoals de meeste andere apps die er zijn) maar houdt ook je lokatie bij waar je was toen er veel is gedownload. Voor DataWiz kun je een dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse limiet instellen zodat je in 1 oogopslag ziet hoe je verbruik er voor staat. Beide sterk aanbevolen.



Overigens kun je aan het aangegeven verbruik geen rechten jegens Simyo ontlenen, want zij houden zelf jouw verbruik bij (niet de apps die het verbruik veroorzaakten) en daar is geen discussie over mogelijk als je de indruk hebt dat er ten onrechte dataverbruik in rekening is gebracht.
Hallo!



Ik kreeg vandaag een sms dat mijn mb's op zijn en ik dus buiten mijn bundel gebruik ga maken van mijn internet. Nou komt dat niet vaak voor, gezien het feit dat ik thuis alleen maar op mijn wifi netwerk zit. Op mijn werk maak ik best gebruik van mijn telefoon.



Nou kwam ik in een factuur dit verbruik tegen:



2013-07-11 06:43:58 Internet gebruik (60401 kB) 00:00:00 €0.00

2013-07-11 06:54:31 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00

2013-07-11 07:02:56 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00



Binnen een korte tijd blijk ik een hele grote hoeveelheid mb's te hebben verbruikt. Op dat soort tijdstippen maak ik gebruik van bijvoorbeel whatsapp en candy crush, meer eigenlijk niet. Whatsapp maakt uiteraard gebruik van het internet en candy crush alleen wanneer ik hem met Facebook contact laat maken. 



Is Whatsapp zo'n ontzettende mb vreter?



Welke applicaties maken veel gebruik van internet?

En stel nou dat ik (ik heb een iPhone) mijn safari browser weg klik, dan staat ie op de achtergrond nog aan, maar houdt ie dan contact met internet? Ik weet dat wanneer ik een pagina probeer te laden, de applicatie weg klik, en vervolgens weer aanklik hij pas verder gaat laden als ik de applicatie 'aan' heb staan. Hij heeft hem niet op de achtergrond verder geladen. 



Zoveel vragen!




Hoi Skaai,



Hele goede vragen zijn dat. Wat jammer is, is dat Simyo alleen mag registreren hoeveel data je wanneer op het netwerk hebt verbruikt. We kunnen dus niet zien wat het is geweest. Met zo'n app die Scotsman noemt kun je dat soort informatie wel krijgen, je kunt daar dus alleen geen rechten aan ontlenen bij Simyo.

Wat ik weet van de iPhone is dat die nog wel eens wat data binnenhaalt, zonder dat de gebruiker zich daar bewust van is. Het is daarom goed om je instellingen eens na te lopen met dit topic. Er is ook een manier om je apps echt af te sluiten, zodat ze niet op de achtergrond dingen doen die je niet door hebt.

Wanneer je echt geen data via het netwerk wilt verbruiken, wanneer je bundel bijvoorbeeld op is, dan is het het beste om de optie Internet op je mobiel uit te schakelen via Mijn Simyo. Je toestel kan dan niet meer via het netwerk internet op, maar nog wel via de wifi.



Veel succes met je iPhone!



Groetjes,

Charlene

Reageer