.

Beantwoord

verbruik internet data verkeer

  • 2 September 2013
  • 3 reacties
  • 308 Bekeken

nu heb ik mijn abonement van mijn dochter hier lopen. het verbruik was verdacht hoor dus ik heb nu van 1000mb naar 1500mb gezet en wat zie ik in een dag al 200mb verbruikt. de 1e van de maand in gegaan we zijn nu op de 2e  en ja hoor ik weet niet wat er aan de hand is maar ik zelf heb 500mb bij vodafone en heb elke maand 200mb over en ben heel de dag online.


wat is hier aan de hand??? 

De telefoon van haar is alles uitgeschakeld wat automatisch gaat en ze doet allen wahts ap en twitter soms. het lijkt hoe hoger je het abonement zet hoe meerr verbruik er automatisch is.

we krijgen er onderling ruzie door van welles nietes. 

zijn er meer mensen met dit probleem want 200mb op een dag met waths app dat lukt mij niet al stuur ik heel de dag foto's en meer.
icon

Beste antwoord door Charlene 3 September 2013, 16:29

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
nu heb ik mijn abonement van mijn dochter hier lopen. het verbruik was verdacht hoor dus ik heb nu van 1000mb naar 1500mb gezet en wat zie ik in een dag al 200mb verbruikt. de 1e van de maand in gegaan we zijn nu op de 2e  en ja hoor ik weet niet wat er aan de hand is maar ik zelf heb 500mb bij vodafone en heb elke maand 200mb over en ben heel de dag online.


wat is hier aan de hand??? 

De telefoon van haar is alles uitgeschakeld wat automatisch gaat en ze doet allen wahts ap en twitter soms. het lijkt hoe hoger je het abonement zet hoe meerr verbruik er automatisch is.

we krijgen er onderling ruzie door van welles nietes. 

zijn er meer mensen met dit probleem want 200mb op een dag met waths app dat lukt mij niet al stuur ik heel de dag foto's en meer.


Hoi sjeppie,

Gaat het over het telefoonnummer waar je mee bent ingelogd? Daar zie ik niet het verbruik op wat jij noemt. Nu is daar zo'n 114 MB op verbruikt. Kun je mij anders in privébericht het 06nummer sturen waar het over gaat?
Wat je dochter sowieso het beste doet, is de optie Internet op je mobiel uitzetten op Mijn Simyo, wanneer ze van wifi gebruik maakt. Dan weet ze zeker dat haar toestel niet overschakelt op het netwerk als het wifi signaal zwakker is of wegvalt. Wat ook handig is, is een app installeren die kan bijhouden waaraan haar toestel data verbruikt. zoals Onavo count of iets dergelijks. Het is zo moeilijk om te achterhalen waar onverwacht dataverbruik vandaan komt anders. Bij mij bleek er laatst een browserpagina open te staan, die maar steeds data verbruikte. En de achtergrondservices van de facebook app, hoor ik ook steeds terugkomen als enorme data-slurper. Maar het kan al 1 mailtje zijn wat blijft hangen, en zo steeds opnieuw verstuurd wordt. Of een filmpje op Youtube, terwijl ze dacht dat ze op de wifi zat. Met zo'n app is de oorzaak tenminste te achterhalen en weg te nemen, zodat je dit soort verrassingen in de toekomst voorkomt.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Dataslurpen, ik ken het ook :(

Vorige maand vergeten om mijn IP-bewakingscamera uit te zetten op de telefoon, gelukkig heeft mijn Samsung SIII de mogelijkheid om je datalimiet in te stellen, ik had deze op 500 gezet, mijn abo-limiet. Achteraf bleek dat ik toch 8 cent moet bijbetalen voor overschrijding.
Als ik die datalimiet niet had gezet had ik een enorme overschrijding gehad, 450 MB was er in minder dan 2 uur doorheen gejaagd.
Ruim 10 dagen zonder internet, maar Wi-Fi is steeds meer te vinden, dus dat viel ook mee.

Als je op je toestel een datalimiet kunt instellen, doe dat dan! Ik heb deze nu op 300 MB gezet, met waarschuwing op 250. Op deze manier hou ik na een ongelukje toch nog een 200 MB over voor de rest van de maand. Nader ik mijn ingestelde limiet op een normale manier dan kan ik die uiteraard weer wat naar boven schuiven.
Badge +6
Da's een erg handige tip franswon! 🙂

Reageer