Skip to main content
Sinds gisterochtend geeft mijn mb meter aan, dat ik in het buitenland ben terwijl ik gewoon thuis ben ! Op mijn eigen wifi 'ziet' mijn telefoon als wifi in het buitenland, en toen ik boodschappen ging doen kreeg ik een melding dat ik nu mb's in het buitenland gebruik...... Iemand enig idee hoe dit kan ?
Hoi Enomis,



Welkom op het forum 🙂

Dat is nogal een mysterie. Wat is dat voor app die je gebruikt? Als je de volledige naam kunt vermelden kunnen mensen misschien beter helpen. Als je je toesteltype kunt vermelden kan dat ook handig zijn.

Ik zie dat het internetverbruik via je simkaart geregistreerd gewoon binnenlands verbruik is, dus ik denk dat die app de boel gewoon niet goed registreert. Ik raad je eigenlijk aan om een andere app te downloaden.



Groetjes, Charlene
Hoi Charlene,



D nkjewel voor je reactie. Het was de app van kpn die ik gebruikte, het ging altijd goed. Ik had gisteren een ingeving dat het wellicht te maken kon hebben met een ios update die ik vrijdagavond had gedraaid (ik heb een iphone).... Alles gereset en opnieuw gestart en probleem opgelost !
Hoi Charlene,



D nkjewel voor je reactie. Het was de app van kpn die ik gebruikte, het ging altijd goed. Ik had gisteren een ingeving dat het wellicht te maken kon hebben met een ios update die ik vrijdagavond had gedraaid (ik heb een iphone).... Alles gereset en opnieuw gestart en probleem opgelost !




Hoi Enomis,



Wat fijn dat het is opgelost 🙂 Een erg vreemde situatie als je het mij vraagt 😉 De oorzaak was dus de applicatie. Zoals Charlene al heeft aangegeven is er geen verbruik vanuit het buitenland geregistreerd op de simkaart. Je hebt dus geen extra kosten buiten de bundel gemaakt 🙂
Beste,



Mijjn moeder heeft sinds mei een simonly abonnement. nu staat er op de factuur een nummer van in Belgie, terwijl ze de telefoon nog niet gebruikt heeft, maar er staat wel een belgie's telefoonnummer op die ze gebeld zou hebben. het nummer is 0032486191933. waar is dit nummer van.
Google leert me dat 0032486191933 het internationale voicemail nummer is van provider Mobile Vikings Belgie (https://mobilevikings.be).
Hoi jmj Renkens-Stevens, welkom op het Simyo forum :)



Heb je al kunnen achterhalen waarom dat nummer gebeld is?



@Scotsman, dank je voor het Googlen.

Reageer