Skip to main content
Hoi,

Ik gebruik mijn smartphone voornamelijk voor whatsapp-en en bellen . Soms maak ik gebruik van mail checken of FB, maar  ik werk vanuit huis, dus ik gebruik hier meestal mijn laptop voor, of 'lift mee' op het draadloos internet van thuis.

De laatste maanden krijg ik bericht van jullie, vaak nog vóór de helft van de lopende maand, dat ik door mijn internet bundel ben. Ik had het niet zo gauw in de gaten, maar mijn telefoonrekening is door het buiten-bundel-internet gebruik dus giga gestegen!

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Beste Ragn,



Gebruik je voor je whatsapp, mail en facebook alleen je WiFi aansluiting, of check je die ook buitenshuis via het Simyo netwerk?
Hoi,

Ik gebruik mijn smartphone voornamelijk voor whatsapp-en en bellen . Soms maak ik gebruik van mail checken of FB, maar  ik werk vanuit huis, dus ik gebruik hier meestal mijn laptop voor, of 'lift mee' op het draadloos internet van thuis.

De laatste maanden krijg ik bericht van jullie, vaak nog vóór de helft van de lopende maand, dat ik door mijn internet bundel ben. Ik had het niet zo gauw in de gaten, maar mijn telefoonrekening is door het buiten-bundel-internet gebruik dus giga gestegen!

Wat kan hier de oorzaak van zijn?




Hoi Ragn,



Welkom op het forum van Simyo 🙂.



Vervelend dat je telefoon meer mobiel internet verbruikt, dan dat je zelf door had. Ik raad je aan een kijkje te nemen in dit topic voor wat meer informatie hierover.

Daarnaast raad ik je aan om, zoals ook in dat topic aangegeven wordt, een data counter app te intalleren, omdat je met het gebruik van zo'n app zelf op je telefoon kan zien wat er aan verbruik plaatsvindt door welke apps / achtergrondprocessen en ook wanneer dit via Wifi gebeurt en wanneer via mobiel internet.



@Martijn®️, dank voor het meedenken!

Reageer