.

Beantwoord

Vele malen 59MB in mijn verbruik. Wat is dit?

  • 19 February 2023
  • 1 reactie
  • 762 Bekeken

Mijn man en ik hebben beide een abonnement bij Simyo sinds 3 maanden. Dagelijks worden er bij ons ongeveer 5 a 7 x 59 mb afgeschreven. Per maand zijn wij ongeveer 8.000 mb kwijt aan onverklaarbare afschrijvingen per persoon.

Al diverse malen contact gehad met de klantenservice maar niemand kan ons uitleggen wat er gebeurt. Wij zitten thuis op WiFi,  hebben automatische updates uitstaan.  

Iemand die ons uit kan leggen hoe we dit kunnen stoppen. Zijn nu zover dat we ons abonnement eigenlijk willen gaan opzeggen.

icon

Beste antwoord door Seren 20 February 2023, 13:58

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Elpa,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jij vragen hebt over jouw internetverbruik.

Wanneer je meerdere malen 58.59 MB in je verbruik ziet staan is dit van één (lange) datasessie geweest. Bij Simyo delen wij de datasessie op in meerdere blokken. Vandaar dat je dus vaker dit getal terug ziet in jouw verbruik. Helaas kan ik wegens de privacy wetgeving niet inzien waaraan dit verbruik is. Gelukkig kun je in deze blog teruglezen hoe je dit kunt achterhalen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Je geeft aan gebruik te maken van de wifi thuis en automatische updates uit te hebben staan. Dat is inderdaad een goede stap om te voorkomen dat je onopzettelijk je databundel opmaakt! Het kan zijn dat als je verbonden bent met de wifi, toch jouw 4G aan hebt staan op de achtergrond. Hierdoor kan het voorkomen dat je toch gebruik maakt van je 4G (en internetbundel) wanneer bijvoorbeeld je wifi verbinding zwak is of wegvalt. Dit noemen we wifi assistentie, ik adviseer je daarom om deze functie te controleren in jouw toestelinstellingen. Het is verstandig om dit gelijk uit te zetten als dit wel aanstaat.

Omdat ik het vervelend vind dat je de afgelopen tijd veel MBs hebt verbruikt heb ik 1000 gratis MB's klaar gezet op jouw Mijn Simyo account. Deze kun je uitpakken wanneer je internetbundel bijna opraakt. Ga hiervoor naar Mijn Simyo, onder het tabblad overzicht kun je de MB's uitpakken. Deze MB's zijn altijd geldig tot de 1e van de maand.

Tot slot vind ik het jammer om te lezen dat je overweegt om jullie abonnementen op te zeggen. Ik hoop dat je door middel van de blog die ik hierboven heb gelinkt kunt achterhalen welke app de MB's verbruikt zodat dit niet meer gebeurt in de toekomst. Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Seren

Reageer