.

Beantwoord

Veel verbruik MB's internet

  • 23 September 2013
  • 2 reacties
  • 422 Bekeken

Badge
Mijn kinderen hebben allebei een Simyo abonnement, de een 1000MB de ander 1500 MB
Allebei een iphone (een 4 en een 5)
Sinds een maand ineens 's nachts, bij allebei, ongehoord veel internet verbruik, iedere keer 60001 of 60002 kb (60MB).
Simyo zegt dat het wel eens de updates van Apple kunnen zijn.
Ga dat nu met Onova Count checken.

Heb zelf ook een iphone 4S, bij Vodafone. Nergens last van. Bij Vodafone, T-Mobile en KPN is ook niks te vinden over soortgelijke problemen.
icon

Beste antwoord door Ernst 24 September 2013, 13:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Op het internet is veel te vinden over het "opsnoepen" van kilobytes door iPhones.
Inderdaad zelf de data goed bijhouden is een optie, Apple schijnt doof te zijn voor klachten.
Ik zou sowieso het automatisch updaten van apps uitvinken.
Nadat ik mijn iPhone ios7 had gegeven, ben ik 24mb kwijtgeraakt door het updaten van Hipstamatic, doordat de iPhone4 steeds in de standby stand ging,
hierdoor via 3G ging werken en ik dat niet in de gaten had.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi pjoustra1965, welkom op het Simyo forum.

Onavo is inderdaad een goede manier om je verbruik bij te houden. Wanneer een iPhone iOS 7 heeft, wordt het verbruik ook per app bijgehouden in Instellingen > Mobiel netwerk.

Hoe en waarom er op bepaalde tijdstippen data wordt gebruikt is helaas niet iets wat wij kunnen inzien 😞 Wel is het zo dat een simkaart in ieder geval niet uit zichzelf de telefoon data kan laten verbruiken. Dat werkt andersom, de telefoon gebruikt de simkaart om data te gebruiken.

Wil je ons op de hoogte houden?

koorelle2, bedankt voor de tips

Reageer