Skip to main content
beste,



Mijn MB verbruik is enorm omhoog gegaan. Alleen ik doe niks anders met mijn telefoon dan wat ik eerst deed. Het verbruik is ook midden in de nacht en ik lig dan gewoon op bed. Alle app's die ik heb gedownload heb ik allemaal weer verwijderd en nog blijft dit zo hoog? hoe kan dit en wat kan ik er aan doen ?



Groetjes,



Ineke
. Alleen ik doe niks anders met mijn telefoon dan wat ik eerst deed. Het verbruik is ook midden in de nacht



Smartphones leiden soms ook een soort 'eigen leven'. En doen dan dingen die jij niet in de gaten hebt.

Wat voor een telefoon heb je? iPhone?  Het verdient zeker aanbeveling om uit te zoeken wat je allemaal uit kunt zetten op je telefoon om dit soort 'fratsen' te voorkomen.

Vertrouw niet blindelings op WiFi. Dat kan soms wegvallen. Smartphones kunnen standaard in standby op mobiel internet overgaan.

Nachtelijk ongemerkt verbruik kan je al aardig voorkomen door je telefoon in de vliegtuigmodus te zetten, als je naar bed gaat. Het is vaak een heel eenvoudige handeling en je spaart je batterij er ook nog eens mee.



Het installeren van goede data verbruiksapps zou je kunnen overwegen. Simyo neemt geen verantwoording voor de juiste werking ervan maar o.h.a. werken ze goed.



Lees voor meer tips verder hier.
Hoi Inekec, welkom op het forum van Simyo!



Ik heb zo 1,2,3 niets toe te voegen aan het antwoord van de leon (dankjewel! :))



Ook ik raad je aan om gebruik te gaan maken van een datacounter app, zodat je kan achterhalen wat er allemaal op je telefoon gebeurt en zo zelf de nodige maatregelen kan nemen om je verbruik via mobiel internet te kunnen beperken.



Ik raad je aan om ook hier nog een kijkje te nemen voor tips om je dataverbruik in de gaten te houden :)



Ik hoor het graag van je als je de boosdoeners hebt weten te achterhalen!

Reageer