Skip to main content
Goedenavond en een gelukkig nieuw jaar.

Ik kreeg een berichtje op mijn telefoon,dat ik 50%van mijn internetbundel verbruikt zou hebben op dag 1 van de nieuwe maand

Heb naar mijn verbruik gekeken op mijn status en die zegt 0%verbruikt,daarbij heb ik WiFi aan staan
Hallo en ook een goed 2015.



Een sms ontvang je direct bij een overschrijding van 50% en 100%, superhandig want je zit (neem ik aan) niet continue op mijn Simyo.



De gegevens worden daarna naar de website gestuurd, en dat duurt even en dan staan ze wel op mijn Simyo.nl
Mijn dochter had de eerste 3 maanden een torenhoge rekening door gebruik van internet terwijl wij hier wifi hebben en ze haar toestel buitenshuis nog niet mag gebruiken. Blijkt dat toestel vaak overschakelt op 3G om te downloaden. Datanetwerk uitschakelen!
Even een vraag over je datagebruik?



Ik maak thuis gewoon gebruik van WiFi en toch heeft ie over de factuur van okt heel veel data gerekend. Hoe kan dit? Ik heb gewoon via instellingen mijn 3G uitstaan. Maak alleen buitenshuis gebruik van internet van Simyo?



Ik hoor graag verder.



Thanx
Niet alle samrtphones zijn helaas even 'smart'...... Het is bijvoorbeeld de vraag of de optie 3G uit zetten de instellingen per app overruled of vice versa. Je kunt vaak niet volstaan met een enkele handeling. De enige handeling die volstaat om internet op je mobiel tegen te gaan is door het uitzetten van internet op je mobiel in je Mijn Simyo, maar dat is niet wat je wil.



Omdat WiFi niet 100% bedrijfszeker is en de stabiliteit wordt beïnvloed door meerdere factoren wil een telefoon wel eens switchen zonder dat je dit als gebruiker snel door hebt.

Daarnaast blijft een iPhone in Standby mode niet via WiFi, maar via 3G verbinding houden dit om de accuduur te sparen.
Hoi Mieco en R.Ghannoun,



Allebei welkom op het forum, jullie ook het beste voor 2015.



@ Mieco, ik zie dat je gisteren meer dan de helft van bundel hebt verbruikt, zo'n 156 MB gebruik van je 200 MB bundel.

Het verbruik is gisteravond begonnen. Zoals Martijn®️ aangeeft wordt je per sms op de hoogte gebracht zodra je 50 en 100% van je bundel verbruikt hebt. Om 19:33 uur is het 50% notificatiebericht naar je verstuurd.



Het is goed voor te stellen dat je geschrokken bent. Wellicht was je in de veronderstelling gebruik te maken van internet via WiFi. Heb je soms een update laten voeren?



Tot 1 februari zou je het moeten met de resterende 44 MB's. Je kan de tip van Tex opvolgen en de optie 'Internet op je Mobiel' uit te schakelen op Mijn Simyo wanneer je geen internet nodig hebt.



@ R.Ghannoun, je factuur van oktober is inderdaad hoger dan gebruikelijk. RicoK heeft al aangegeven dat het bij sommige toestellen voorkomt dat ze (automatisch) switchen van WiFi naar 3G. Dit gebeurt wanneer de Wifiverbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval kan dataverbruik in rekening gebracht worden door Simyo.



Heb je gecontroleerd of je toestel zo ingesteld is?





@Martijn®️, Tex en RicoK; bedankt voor jullie bijdrages!

Reageer