Skip to main content
Nadat vanochtend mijn micro-simkaart geen netwerkverbinding meer gaf begreep ik dat mijn nano simkaart geactiveerd was (heb geen email ontvangen hierover). Nano simkaart in het toestel geplaatst, pincode zoals vermeld op mijnsimyo werkte goed, aanmelding op KPN netwerk is succesvol maar internet (Cellular Data) werkt niet. Hoe lang gaat het duren voordat dit geactiveerd wordt?
De vraag is reeds beanwoord via de telefonische helpdesk.

Het is soms blijkbaar noodzakelijk om handmatig de APN (internet verbinding) gegevens in te vullen.



---------------------------------------



Mocht het je niet lukken om verbinding te krijgen met het 3G netwerk van Simyo, maak dan onderstaande aanpassingen in de instellingen van je iPhone 5. Hierna zul je gebruik kunnen maken van internet via het netwerk van Simyo.



Je krijgt toegang tot internet als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op je iPhone 5 instelt. Doe het volgende:


  1. Ga naar Instellingen - algemeen - Netwerk.
  2. Kies mobiele Data en schakel deze in
  3. Kies Mobiel DatanetwerkBewerk de details voor Mobiele Data als volgt:

APN: Internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: GPRS


  1. Keer nu terug naar het startscherm.
  2. Zet de iPhone 5 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.



Uiteraard dien je er ook voor te zorgen dat de optie 'Internet op je Mobiel' aanstaat op je 'Mijn Simyo' pagina. Dit kun je controleren onder het tabblad Gegevens & Instellingen.
Hoi Gody,



Volgens de gegevens zie ik dat je gebruik maakt van het internet. Kan je laten weten of het internet werkt op je toestel.
Het werkt nu goed. Thanks.



Wat ik vreemd vond was dat toen ik van Hi naar Simyo overstapte hoefde ik niets aan te passen aan mijn APN instellingen (micro simkaart omgeknipt naar nano). Nu ik echter van Simyo micro naar Simyo nano simkaart wisselde moest ik dat wel doen. Weird.
Bedankt voor je terugkoppeling gody. Goed om te weten dat het werkt.



Wellicht dat dit met een update van de software te maken heeft.



Groetjes,



Alex

Reageer