.

Beantwoord

Tweehonderd euro aan kosten doordat ik buiten m'n bundel ben gegaan... help, kunnen jullie eenmalig coulance bieden?

  • 26 June 2023
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Badge

Beste Simyo,

Ik ben vast niet de eerste en ook niet de laatste klant die zo dom is geweest om op 4G buiten m'n bundel te gaan. Ik was vanmiddag bij een vriendin. Zij heeft slecht WIFI. Daar dus op 4G gegaan maar thuis vergeten om WIFI weer aan te zetten. Vervolgens huiswerkopdrachten gaan maken (kijken van gesprekken in iMovie op m'n iphone) en ja hoor, 200 euro kosten omdat ik buiten m'n bundel ben gegaan
 ai ai ai. Wat dom! Ik zag het appje wel voorbijkomen, maar rijkelijk laat aangezien ik alsnog zoveel geld heb uitgegeven terwijl ik dat niet wist. Ik heb inmiddels de aanbetaling van 105 euro gedaan om m'n simcard te deblokkeren. Au! Kan het overige bedrag uit coulance worden geschrapt? Alvast bedankt voor jullie moeite en begrip.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 27 June 2023, 17:02

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hallo @hildarozema je kunt met de klantenservice bellen om een betalingsregeling te treffen voor de nog openstaande schuld. 

Succes.

Reputatie 7
Badge +6

Vreemd dat als je thuiskomt de iPhone niet automatisch overgaat op wifi, of heb je dit uitgeschakeld?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @hildarozema,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het begrijpen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? We kunnen dan samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer