Skip to main content
Hallo,



Ik ben onlangs overgestapt van Vodafone naar Simyo. In de hoop dat niet alleen de kosten minder zal zijn, maar dat ook het belbereik, en het internetverkeer beter is. Dat laatste is niet het geval. Overal waar ik kom zie ik of een E dan wel een H.  Heel zeldzaam zie ik een 3G.

Sterker nog heb ik nu al een paar keer gehad dat ik geen enkel internetverbinding heb.



Nu wil ik niet gelijk alle plekken waar ik met Vodafone wel een internetverbinding had en met Simyo niet.

Echter als ik die buiten beschouwing hou, is het treurenswaardig en heb ik nu al spijt dat ik overgestapt ben.

Ik heb een android en heb gewoon de standaard internet instelling (iets anders werkt niet).



Wordt dit nog verbeterd of wordt het voor mij nu 11 maanden lang ergeren over de internetverbinding?

Alvast bedankt.
Let op he: De E staat voor Edge c.q. een langzame verbinding, maar de H staat voor HSPA(+), dat is een zéér snelle verbinding, maar via Simyo maar 2Mb/s. Dat dan weer wel. En 3G is de 'bekende' snelle verbinding. Dus hoe vaak heb jij een E in je telefoon staan? En belangrijker, waar? Als je dat bijhoudt kan Simyo kijken of er met de betreffende mast(en) iets aan de hand is.



Ik heb in augustus vorig jaar de overstap gemaakt van Vodafone naar Simyo. En dit tot nu toe ben ik hier uiterst tevreden mee. Ik heb bijna overal waar ik kom of een 3G of een H bovenaan mijn scherm staan. De vele G en ook soms E-plekken die ik had bij Vodafone ervaar ik nu niet meer.

Bijvoorbeeld op Vakantiepark Hoog Vaals in het uiterste zuiden van Limburg. Vaals ligt aan de Duitse grens. Had ik met mijn Vodafone abo hier of een G of meerdere malen een E, met Simyo heb ik hier of een 3G of een H.



Qua 'snelheid' ben ik er met mijn overstap wel op achteruit gegaan, maar qua dekking, want KPN, ben ik er op vooruit gegaan!
Dekking is absoluut goed.

Zelfs vanuit Duitsland! (Weliswaar net over de grens, maar tóch!)
Voor het bellen heb ik voor het bereik niet te klagen. Ik zal de plekken verzamelen. Toch zijn internetverbindingen minder. Mijn klok heb ik via het internet gekoppeld. Iedere keer als ik mijn batterij verwissel dan duurt het een "eeuwigheid" totdat de tijd weer normaal staat. Dat had ik voorheen dus nooit!
Ben wel heel erg nieuwsgierig naar de plekken waar jij een mindere dekking ervaart. Deel deze a.u.b.
In ieder geval net als vanouds toen ik T-Mobile had niet tot nauwelijks verbinding in de kroegen (soms telefonisch ook geen bereik).

Voorlopig heb ik meer de indruk dat we "afgeknepen" worden en dat het het dus wel degelijk beter kan.

Als het zo blijft dan weet ik zeker dat ik mijn internetbundel ga 'downgraden'
In ieder geval net als vanouds toen ik T-Mobile had niet tot nauwelijks verbinding in de kroegen (soms telefonisch ook geen bereik).

Voorlopig heb ik meer de indruk dat we "afgeknepen" worden en dat het het dus wel degelijk beter kan.

Als het zo blijft dan weet ik zeker dat ik mijn internetbundel ga 'downgraden'




Hoi Erwin_1975,



Simyo knijpt niet je internet af. Simyo heeft één snelheid voor het internet.
Nou wat mij betreft kan de internet verbinding stukken beter. Als dit ook de kwaliteit van KPN is dan weet ik dus ook zeker dat KPN geen alternatief word.

In Haarlem knalde iedere keer het internet eruit, waardoor google maps en mijn GPS niet goed werkte. Trage, slechte of geen verbinding in liften, kroegen en in de bioscoop. En dat laatste is niet in de zaal, maar gewoon binnen. Lokaties waar ik normaal gesproken wel een verbinding had.
Nou wat mij betreft kan de internet verbinding stukken beter. Als dit ook de kwaliteit van KPN is dan weet ik dus ook zeker dat KPN geen alternatief word.

In Haarlem knalde iedere keer het internet eruit, waardoor google maps en mijn GPS niet goed werkte. Trage, slechte of geen verbinding in liften, kroegen en in de bioscoop. En dat laatste is niet in de zaal, maar gewoon binnen. Lokaties waar ik normaal gesproken wel een verbinding had.




Hoi Erwin_1975,



Simyo maakt gebruik van het netwerk van de KPN. Via de de volgende link http://www.simyo.nl/mobiele-data-snelheid kan je meer informatie vinden of de mobiele data snelheid van Simyo.

Reageer