Skip to main content
Hallo allemaal.

Sinds 3 dagen geleden mijn internet doet het bijna niet meer. Soms, doet het wel voor ongeweer 10 seconden maar op dat moment is het heel traag.

Ik heb contact opgenomen met de klanenservice. Naar het aanleiding van mijn gesprek, hebben ze de instellingen naar mijn email adres verstuurd, maar helaas dat heeft niet geholpen.

Ik heb de forum gelezen voor een oplossing maar ik krijg het niet voor elkaar.

Hier wat informatie over mijn abbo en toestel+extra info over het oplossen van mijn probleem:



--Mandelijks opzegbaar abbo, inclusief 500mb internet

--Internet staat aan op mijn symio pagina.

--Ik gebruik een Note 2 als toestel

--Tot 3 dagen geleden, nog nooit problemen gehad met mijn internet.

--Het toestel geeft altijd H+ aan met soms 3G (het ligt eraan aan waar ik ben). Uiteraard...hij geeft aan dat de data verzonden is en ontvangen maar in het praktijk is het niet zo.

--Misschien interessant om te melden, dat het probleem bestaat op verschillende plekken in mijn stad, dus niet alleen thuis of op het werk.

--Op de phone zelf, mobiele gegevens staan aan en vliegtuig-stand is uit. Zoals altijd dus.

--Bellen werkt wel!!!



Vandaag een gisteren, heb ik het volgende geprobeert:

-Handmatig de Note 2 instellingen ingevoerd. Na het opstarten geen internet, wel H+ of 3G.

-Mijn eigen simkaart in een Sony Xperia gedaan. Geen internet, wel aangegeven dat Internet beschikbaar is.

-Simkaard in mijn oude HTC Desire HD gedaan. Geen internet, wel H+ of 3G.

In alle bovenste 3 gevallen binnen 5 minuten soms traag internet, maar niet langer dan een paar seconden.

-MIJN eigen simkaard in een ander Note 2 gestopt (van mijn collega, die toevallig ook klant bij symio is die letterlijk geen problemen heeft), GEEN internet, wel H+ of 3G. We hebben de instellingen ter plekke gecontroleerd op beide telefoons en ze waren identiek.

De symio simkaard van mijn collega in mijn eigen Note 2 gedaan, gelijk Internet na opstarten... op de aangepaaste instellingen en internet op de standard KPN instellingen.


--De simkaard van een ander collega in mijn Note 2gedaan (KPN). Internet zonder problemen.

-Tel meerdere malen opgestart, met en zonder vliegtuig-stand, met en zonder GPS, mobiele data aan/uit, uiteraard altijd met WIFI uit.



Hier ben ik de draad kwijt en ik weet niet waar het aan ligt. Wel, weet ik nu zerker dat mijn instellingen goed zijn.

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag!!!



Bedankt!!!
Hoi matza,



Welkom op het forum :)

En bedankt voor de duidelijke omschrijving van je situatie en wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Dat scheelt een hele hoop in het zoeken naar de oplossing.

Ik zie dat je ook al een aantal keer telefonisch contact hebt gehad. Dat ze daar je simkaart en je internetoptie een reset hebben gegeven. Ik heb alles nog eens gecontroleerd en ik wil je dus vragen om je toestel even helemaal uit te schakelen, batterij er ook even uit als dat kan) en na een minuut of 10 opnieuw op te starten.

Ik hoor dan graag van je, of je nu wel van het internet gebruik kunt maken.



Groetjes,

Charlene
Hallo Charlene,

Ik had vrijdag mijn telefoon 2x uitgezet en simkaart eruit gehaald. De eerste keer ging de reset niet goed (!!!) want ik kon alleen bellen, internet en sms deed het niet. Na de 2de gesprek met de klantenservice kreeg ik weer H+ op het scherm, maar nog steeds geen internet. Vrijdag rond 15 uur deed ik nog een poging naar aanleiding van jouw post en nog steeds geen success.

Verassend, vanaf 18 uur of zo ging het goed tot en met vandaag rond 11 uur. Helaas sinds die tijd heb last van storingen

Soms doet het (meestal heel traag en kort, soms snel maar kort) maar dat is het.



Groetjes,

M
Hoi matza,



Ja, bij een reset kan er weer iets blijven hangen, maar op het moment dat ik alles controleerde stond alles goed op het netwerk.

Ik heb je nu dus een vervangende simkaart toegestuurd. Die heb je binnen 2 werkdagen in huis. Als je die activeert, kunnen we kijken of dat het probleem verhelpt.

Laat je het weten als je hem binnen hebt?



Groetjes,

Charlene

Reageer