Skip to main content
Hallo,

Sinds een paar dagen is mijn mobiele internet erg traag geworden.



Na even googlen heb ik besloten ook zo'n 'speedtest' te doen.

Met resultaat dat ik met 1.44Mbps download, en met 0.16Mbps upload.



Is/zijn er dingen die ik kan doen die mijn internet zullen versnellen?

Ik heb zoal mijn telefoon al uit/aangedaan, sim uit/in de mobiel gedaan en nog een aantal dingen.



https://www.simyo.nl/mobiele-data-snelheid vermeld dat je upload snelheid tot 2Mbps kan/moet zijn, dan is het wel erg traag en teleurstellend dat het bij mij zo 'laag' is.



Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Alvast bedank!:)
Hoi RobA7, welkom op het Simyo forum!



Ik begrijp dat je graag een snellere internetverbinding wilt. De maximale uploadsnelheid is 2,0 Mbps. Of je de maximum bereikt is afhankelijk van een aantal dingen. Zo is het belangrijk om te kijken naar het type telefoon.

Nieuwe telefoons kunnen de maximale snelheid halen, maar bij een oudere variant is dit natuurlijk anders. Daarbij heeft de plek waar je bent invloed op de snelheid. Als je bijvoorbeeld bent op een plek waar er betonnen muren zijn, dan heeft dit invloed op het signaal. Ook obstakels als bomen en een flatgebouw kunnen zorgen voor een mindere snelheid. In het artikel waar je naar verwijst lees je nog meer facturen zoals andere gebruikers en de bezoekershoogte van bijvoorbeeld een website.



Heb je op verschillende plekken een tragere internetverbinding of op een specifieke plek? En wil je via toestelhulp checken of je internetinstellingen goed staan? Ook heb ik een reset uitgevoerd waardoor je internetoptie opnieuw op het netwerk wordt aangemeld 🙂 Het is belangrijk dat je hiervoor je telefoon uit en weer aanzet.



Geef je het door?
Hoihoi Naomi,

(Inmiddels is het opgelost!:D)

Ik had namelijk o.a. een spel dat internet nodig had(normale snelheid) om het goed te kunnen spelen, en eerst kon ik dat...maar opeens vanaf een week geleden ong. niet meer.

Ik heb de toestelhulp toen al is gedaan, en toen had k weer een normale internet snelheid(Yaaay!)

Maar....na ongeveer 1u was het weer traag, en liep het spel daardoor niet meer lekker.

De oplossing voor mij was om mijn mobiel naar fabrieksinstellingen te gooien.



Bedankt voor de hulp!:)
Hoi RobA7,



Dat is goed om te lezen 😃 Wat fijn dat dit de oplossing blijkt te zijn. Ook erg fijn dat je hebt laten weten waardoor het probleem precies opgelost is. Wie weet kunnen andere forumleden hier wat mee. Laat je het weten als we nog iets kunnen doen voor je?



Groetjes,

Angela

Reageer