Skip to main content
Beste,



Ben sinds kort klant bij Simyo en heb een internet abonnement. Wat mij enorm irriteert is de internetverbinding.

Whatsapp werkt goed, andere apps als nu.nl werken niet evenals het browsen op internet.



Het laden van een website duurt erg lang, vervolgens krijg ik een time-out melding. Na het verversen krijg ik soms wel de gewenste pagina.

Op de wifi werken alle apps en browser perfect.



Mijn toestel is een Nokia Lumia 800, is hier wat aan te doen qua instellingen? Heb als apn: internet, gebruikersnaam en wachtwoord: leeg, proxyserver/url 0.0.0.0 proxypoort 80.



Dacht dat het aan de regio ligt waar ik woon maar bij Utrecht had ik dit probleem ook. Zo is het absoluut niet werkbaar, als dit zo blijft ben ik beter af zonder internet abonnement.



Groet,

Sjaak8
Hoi sjaak8,



Welkom op het forum 🙂

Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik zie wel dat er in jouw huisomgeving inderdaad niet zoveel 3G bereik is. Wanneer je je toestel vast zou kunnen zetten op 2G heb je een stabielere verbinding. In de omgeving Utrecht zou het echter wel goed moeten zijn.

Ik heb je internetoptie daarom even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Wanneer jij je toestel even 10 minuten uit zou kunnen schakelen, en daarna weer aan zou kunnen zetten, kunnen we merken of dat verbetering heeft opgeleverd.



Ik hoor het graag van je :)



groetjes,

Charlene
Hoi sjaak8,



Welkom op het forum :)

Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik zie wel dat er in jouw huisomgeving inderdaad niet zoveel 3G bereik is. Wanneer je je toestel vast zou kunnen zetten op 2G heb je een stabielere verbinding. In de omgeving Utrecht zou het echter wel goed moeten zijn.

Ik heb je internetoptie daarom even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Wanneer jij je toestel even 10 minuten uit zou kunnen schakelen, en daarna weer aan zou kunnen zetten, kunnen we merken of dat verbetering heeft opgeleverd.



Ik hoor het graag van je :)



groetjes,

Charlene





Mobiel internet is nog steeds waardeloos, het enigste positieve is dat ik whatsapp berichten binnen krijg.

Ik kan talloze keren proberen internet site's te openen en heel af en toe werkt alleen de begin pagina na heel lang laden, meestal krijg ik gewoon een time-out. Apps die gebruik maken van internet geven helemaal geen reactie.



Wat me nog het meest frustreert is dat mijn 200 MB per maand wel gewoon verbruikt is of er dicht tegen aan zit.



Groeten,

Sjaak
Hi Sjaak8,



Voor zover ik kan inzien is er echt niets mis met jouw aansluiting, dus ligt het misschien wel voor de hand dat je telefoon niet optimaal is ingesteld voor mobiel internet. Je geeft zelf al aan dat je mobiel goed is ingesteld, dus daar ligt het ook niet aan 😕



Je geeft ook aan dat je dit niet op 1 plek hebt. Al deze dingen lijken er haast op dat er iets niet helemaal goed zit in je telefoon zelf.

Een smartphone is feitelijk een kleine computer, en computers kunnen nu eenmaal problemen krijgen met van alles en nog wat. De processor, werkgeheugen, modem (zit er ook in), noem maar op. Misschien kun je je simkaart in een andere telefoon testen? Op die manier kun je vaststellen of het werkelijk aan de verbinding van je simkaart ligt, of misschien toch aan je mobieltje.



Ik vraag me ook af waar je ziet dat je 200 MB per maand bijna of helemaal verbruikt wordt. In je gegevens zie ik dat je in je 1e maand 42 MB verbruikt hebt, en in je 2e maand tot nu toe 42 MB. Misschien verwar je het restant aan MB dat je op Mijn Simyo ziet met wat je verbruikt hebt?



Zou je ons dit kunnen laten weten wat er gebeurt als je een andere telefoon uitprobeert?
Hi Ernst,



Bedankt voor de reactie, heb inderdaad verkeerd gekeken wat de MB's betreft. Excuses daarvoor, zat over mijn bundel heen qua kosten maar heeft iets met abonnementskosten te maken van afgelopen en volgende maand als ik het goed begrijp omdat ik nog maar net klant ben.



Heb de instellingen nog eens gecontroleerd en die komen inderdaad overeen, zal de simkaart in een andere telefoon testen en laten weten hoe dat gaat.



Groet,

Sjaak















Hi Sjaak8,



Voor zover ik kan inzien is er echt niets mis met jouw aansluiting, dus ligt het misschien wel voor de hand dat je telefoon niet optimaal is ingesteld voor mobiel internet. Je geeft zelf al aan dat je mobiel goed is ingesteld, dus daar ligt het ook niet aan 😕



Je geeft ook aan dat je dit niet op 1 plek hebt. Al deze dingen lijken er haast op dat er iets niet helemaal goed zit in je telefoon zelf.

Een smartphone is feitelijk een kleine computer, en computers kunnen nu eenmaal problemen krijgen met van alles en nog wat. De processor, werkgeheugen, modem (zit er ook in), noem maar op. Misschien kun je je simkaart in een andere telefoon testen? Op die manier kun je vaststellen of het werkelijk aan de verbinding van je simkaart ligt, of misschien toch aan je mobieltje.



Ik vraag me ook af waar je ziet dat je 200 MB per maand bijna of helemaal verbruikt wordt. In je gegevens zie ik dat je in je 1e maand 42 MB verbruikt hebt, en in je 2e maand tot nu toe 42 MB. Misschien verwar je het restant aan MB dat je op Mijn Simyo ziet met wat je verbruikt hebt?



Zou je ons dit kunnen laten weten wat er gebeurt als je een andere telefoon uitprobeert?


Hi Ernst,



Bedankt voor de reactie, heb inderdaad verkeerd gekeken wat de MB's betreft. Excuses daarvoor, zat over mijn bundel heen qua kosten maar heeft iets met abonnementskosten te maken van afgelopen en volgende maand als ik het goed begrijp omdat ik nog maar net klant ben.



Heb de instellingen nog eens gecontroleerd en die komen inderdaad overeen, zal de simkaart in een andere telefoon testen en laten weten hoe dat gaat.



Groet,

Sjaak




Hoi Sjaak8,



We zijn benieuwd naar je ondervindingen en wachten je bericht even af 🙂
Inmiddels heb de test gedaan, maar op een iets andere manier, de micro simkaart past niet in mijn oude telefoon en om nu voor deze test een andere telefoon te kopen leek me ook nogal overdreven. Ik heb bij een andere provider (niet over KPN netwerk) een gratis prepaid simkaart besteld en deze opgewaardeerd met €10,-. Internet werkt als een trein, apps werken gewoon en afbeeldingen bij whatsapp worden gedownload.



U zult begrijpen dat ik sterk overweeg om over te stappen, tenzij u nog optie heeft?
Hoi Sjaak8,



Ik snap het idee van hoe je nu de kruistest (= simkaart in een andere telefoon stoppen) hebt gedaan, maar om écht een conclusie te kunnen trekken, zou ik je toch willen vragen om bijvoorbeeld even aan iemand in je omgeving te vragen of je je simkaart even in diegenes telefoon mag stoppen?



En wat ik overigens daarnaast nog graag zou willen weten is wat voor tekentje je in je telefoonscherm hebt staan qua bereik is dat 2G, E, 3G of misschien wel H?

En zou je willen checken of de netwerkmodus in je telefoon zo staat ingesteld dat 3G het voorkeursnetwerk is?

Deze instelling vind je vaak terug onder: Instellingen > Mobiele netwerken o.i.d.



Ik hoor het graag van je! 🙂
Hoi,



Heb de simkaart in een samsung S4 getest, en daar werkt het internet beter, meestal H+ soms H.

Bij mijn eigen lumia 800 wisselt het tussen 3g, H en E. 3G staat inderdaad als voorkeursnetwerk ingesteld.



In de S4 werkt het Simyo internet wel, al blijft de verbinding trager dan de lumia met prepaid kaart (gelijktijdig getest).

Als ik de Simyo kaart weer terug in mijn Lumia steek werkt het internet opnieuw slecht. Combinatie van netwerk & telefoon is het probleem dan denk ik?



Groet,

Sjaak
Hoi Sjaak8,



Zoals ik in mijn eerste post al aangaf, is het KPN 3G netwerk op je huislocatie niet zo sterk, en zou dat invloed hebben op je internetverbinding binnenshuis. Dat zou betekenen dat de antenne van de S4 beter werkt, en het signaal beter oppakt.

In Utrecht is het netwerk echter prima. Als je Lumia daar een zwak signaal oppakt, dan is de antenne echt niet zo goed.

Ik ga je nog even een nieuwe microsim sturen voor de zekerheid. Die heb je binnen 2 werkdagen in huis.

Kun je dan laten weten of dat de verbinding verbeterd?



groetjes, Charlene
Dag Charlene,



Bedankt voor de reactie en voor de snelle verzending van de simkaart!

Heb het de afgelopen tijd geprobeerd en het zal toch aan mijn telefoon liggen dan denk ik, thuis inderdaad niet best wat de kaart van KPN ook aangeeft.

Maar gisteren was ik in Vianen en kon geen internetsite openen of app, telefoon opnieuw gestart maar zonder effect, probleem blijft dus.



Zal een andere telefoon worden dan, in ieder geval bedankt voor de snelle reacties op het forum!

Service is in ieder geval dik in orde :-)



Groet,

Sjaak
Dag Charlene,



Bedankt voor de reactie en voor de snelle verzending van de simkaart!

Heb het de afgelopen tijd geprobeerd en het zal toch aan mijn telefoon liggen dan denk ik, thuis inderdaad niet best wat de kaart van KPN ook aangeeft.

Maar gisteren was ik in Vianen en kon geen internetsite openen of app, telefoon opnieuw gestart maar zonder effect, probleem blijft dus.



Zal een andere telefoon worden dan, in ieder geval bedankt voor de snelle reacties op het forum!

Service is in ieder geval dik in orde :-)



Groet,

Sjaak




Hi Sjaak, Dank je voor het compliment! :o



Als je gaat shoppen voor een andere mobiel, kijk dan ook eens hier.

Leuke mobieltjes voor een leuke prijs, en als Simyo klant krijg je nog eens 10% korting ook!

Reageer