Skip to main content
Hallo Simyoers

Ik heb een databundel van 500 mb bij mijn vorige provider had er genoeg aan, nu heb ik na 5 dagen al een verbruik van 470 mb, terwijl ik in een revalidatiecentrum verblijf met gratis WIFI. Mijn telefoon en iPad zijn de hele dag met Wifi verbonden dus ik schrok toen ik het verbruik van 470 mb zag. Dit kan niet goed zijn willen jullie dit nakijken.



Met vriendelijke Groet, Gerrit Lenselink
Hallo Gerrit10.



De volgende keer geen priveinfo plaatsen, om misbruik te voorkomen.

Dit is een openbaar forum, iedereen kan het lezen.........

Helaas kan het door jou niet meer verwijderd worden, wel door een moderator.





Controleer voor de zekerheid of bij instellingen van je telefoon mobiele netwerken uit staan.

Ook bij gebruik van WIFI.....

Schakel mobiele netwerken alleen in indien nodig.



Apps bijwerken, niet automatisch, upgrades van je telefoon ook uitsluitend via wifi.

En controleer nog eens wat er staat, staat er niet nog 470 mb over?



Groet,

Friesian
Hoi Gerrit10,



Wat vervelend om te lezen dat je geschrokken bent van je dataverbruik. Gelukkig mag ik je geruststellen 🙂 Er staat op Mijn Simyo hoeveel tegoed je nog hebt! Je hebt dus nog ongeveer 470MB over 🙂



Lees wel goed de tips van Friesian door, zodat je niet voor verassingen komt te staan! Heel veel succes in het revalidatiecentrum 🙂.



Bedankt voor je toevoeging Friesian!
Hier hetzelfde verhaal. Heb sinds afgelopen weekend een andere mobiel. Nu heb ik een bundel van 200 MB en dat is altijd ruim voldoende geweest omdat ik meestal via WIFI surf. Echter nu is er al 87 MB verbruikt en alleen vandaag al 46 MB en ik vraag mij af waar dat tegoed aan opgegaan is. Moet ik bepaalde apps uitzetten of instellingen veranderen want dit schiet niet op natuurlijk......
Nu heb ik bij instellingen mobiel netwerk de gegevenstoegang uitgezet want er bleek bijna 50MB aan 'Facebook' te zijn ge/verbruikt. Is dat dan het euvel? Of moet ik iets anders uitzetten of verwijderen. Ik gebruik ook apps die mijn lokatie bepalen ed?
Hoi CosmicDancer, welkom op het Simyo forum :)



Wanneer je een andere telefoon gaat gebruiken loop je altijd het risico om meer data te gaan gebruiken.

Een nieuwer model zal vaak een snellere verbinding kunnen maken, maar ook alle apps en het besturingssysteem zijn niet zo ongesteld als je op je oude telefoon had.

Neem nou Facebook, dat heeft sinds kort standaard aanstaan dat filmpjes automatisch afgespeeld worden. Heel fijn, doet ie dus ook op 3G :s Dat moet je dus in je instellingen even aanpassen.



Je zult dit soort dingen helaas echt zelf moeten checken, want wij kunnen niet zien wát precies je dataverbruik veroorzaakt heeft.

Reageer