Skip to main content
Omdat mijn bereik in Bunde (ZL) met Tmobile zeer matig was ben ik vanwege de goede kwaliteit van KPN netwerk (en dekkingskaart) overgestapt naar Simyo. Echter ik ben zeer teleurgesteld in de kwaliteit van 3G netwerk, nu blijkt dat Tmobile een beter bereikt heeft als KPN op mijn woonadres. Ook mijn 2G dekking is maar matig (2 antenne streepjes). De 3G downloadsnelheid is binnenshuis vaak minder als 1mb (dat was met Tmobile ca 2-3mb) en is deze snelheid te vraag om te internetten. Heel af en toe loopt de 3G snelheid op tot ca 3mb download, maar gemiddeld is mijn 3 G veel te langzaam.



Bovendien vind ik het schandalig dat ik op de website en op de applicatie niet kan zien hoe mijn verbruik van de lopende maand tot stand is gekomen. Zelfs bij Simpel is dat mogelijk.



Tevens kloppen de verbrukkscijfers volgens mij echt niet. Ik bel zelden en toch had ik volgens Simyo al naar een paar dagen 24 minuten gebeld (klopt niet met mijn eigen cijfers en cijfers van mijn gevoerde gesprekken). En omdat ik zo'n slechte verbinding thuis had, heb ik de helft van mijn 200 MB bundel verstookt om verschillende keren via speedtest mijn 3G snelheid te testen. Als de verbinding niet zo matig was geweest, had ik deze testen niet hoeven uit te voeren, dus ik hoop dat Simyo uit coulance mijn bundel met 100mb verhoogt.



Dus mijn vragen aan Simyo zijn concreet:



Kunt U voor Contract_06xxxxxxxx nakijken waarom het 2G en 3G netwerk zo slecht is



Gaat de applicatie nog op korte termijn verandert worden zodat details van verbruikscijfers van de huidige maand wel zichtbaar worden?



Gaat U akkoord om mijn internetbundel per omgaande met 100mb te verhogen om de reden dat dit het verbruik is geweest voor het testen van 3G netwerk?



Bovendien wil ik graag weten of U, evenals Youphone, ook de "buiten de bundel mb kosten" voor NL zal afschaffen en daarvoor in de plaats de downloadsnelheid zal aanpassen.



De antwoorden op deze vragen zullen beslissend zijn of ik mijn maandabo ga omzetten of niet.



Ik besef dat ik gebruik had kunnen maken van de 14 dagen annuleringstermijn, maar omdat er ook dagen waren dat de 3G snelheid tot 3mb download waren, dacht ik dat de downloadspeed van 1mb in huis een incident was (dus niet). Bovendien heb ik ook mijn vrouw van T-mobile overgezet om abo van Simyou, dus ik hoop dat het allemaal goedkomt. Ik heb 2 keer proberen te bellen naar de klantenservice, maar 2 keer werd de verbinding verbroken (netwerk?).



Ik verneem graag van U
Hoi 06Bunde, welkom op het Simyo forum!



Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Internet. Op deze manier kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vragen je topic sneller vinden.



Heel jammer om te horen dat je zo teleurgesteld bent. Apart dat je de telefonisch klantenservice niet kon bereiken. Ik help je hier graag op het forum verder. Je noemt een aantal punten en hebt een aantal vragen. Ik zal ze bij langs gaan zodat er ook meer duidelijkheid komt :)



Gaat de applicatie nog op korte termijn verandert worden zodat details van verbruikscijfers van de huidige maand wel zichtbaar worden?




Op de Simyo App en op Mijn Simyo kun je zien hoeveel belminuten en MbÂ’s je hebt. Je verbruiksgegevens kan je nog niet zien op je Simyo App. Wij zijn steeds bezig om de app verder te ontwikkelen. Je opmerking over de Simyo App stellen we op prijs. Zou je dit ook willen delen in dit topic? We hebben dit topic hier speciaal voor aangemaakt 🙂 Ook zeg je dat je op de website geen verbruiksgegevens kan inzien. Op Mijn Simyo kan je je verbruiksgegevens van de huidige maand zien. Je kunt dit bekijken via het tabblad Verbruik. Daarna klik je op Oktober. Je vertelt ook:



Tevens kloppen de verbrukkscijfers volgens mij echt niet. Ik bel zelden en toch had ik volgens Simyo al naar een paar dagen 24 minuten gebeld (klopt niet met mijn eigen cijfers en cijfers van mijn gevoerde gesprekken).




Ik raad je aan om op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik je verbruiksgegevens te bekijken. Je ziet hier de datum, het tijdstip, de gespreksduur en het nummer staan. Als je hierna nog vragen hebt over je verbruik, hoor ik ze natuurlijk graag. Je vertelt het volgende over je internetsnelheid:



De 3G downloadsnelheid is binnenshuis vaak minder als 1mb (dat was met Tmobile ca 2-3mb) en is deze snelheid te vraag om te internetten. Heel af en toe loopt de 3G snelheid op tot ca 3mb download, maar gemiddeld is mijn 3 G veel te langzaam.


De internetsnelheid heb ik op je postcode bekeken. Het 2G en 3G netwerk op je postcode is goed. Hieronder lees je een aantal stappen, zodat we het een en ander kunnen uitsluiten. Als eerste raad ik je aan (als dit nog niet is gebeurt) je internetinstellingen te controleren. Het is belangrijk dat je internetinstellingen goed staan in je toestel. Wat voor type toestel heb je? Ik heb je optie 'Internet op je mobiel' voor je gereset. Wil je je toestel uit- en aanzetten? Je simkaart gaat zich zo opnieuw aanmelden op het netwerk.



Als het bovenstaande niet helpt, wil je je simkaart dan in een ander toestel plaatsen? Laat je weten of je in het andere toestel dezelfde snelheid ervaart? Geef je ook aan of je op één bepaalde postcode/plek of meerdere plekken dit hebt? En of je dit alleen binnen of ook buitenshuis ervaart.



Gaat U akkoord om mijn internetbundel per omgaande met 100mb te verhogen om de reden dat dit het verbruik is geweest voor het testen van 3G netwerk?




Je geeft aan dat je een speedtest hebt gedaan om je internetsnelheid te testen. Wij raden je niet aan om een speedtest te doen. Een speedtest kost namelijk heel veel Mb's. Ook hebben wij die informatie niet nodig om je verder te helpen.



Bovendien wil ik graag weten of U, evenals Youphone, ook de "buiten de bundel mb kosten" voor NL zal afschaffen en daarvoor in de plaats de downloadsnelheid zal aanpassen.




Je kunt inderdaad verder internetten tegen dezelfde snelheid wanneer je internetbundel op is. Simyo heeft hier bewust voor gekozen. We willen mensen niet beperken in hun internetgebruik. Als je 50 % en 100 % hebt verbruik van je internetbundel ontvang je een sms. Ook kan je via de Simyo App en op Mijn Simyo je Mb's bijhouden. Zo hou je controle over je eigen internetverbruik. Als je er achterkomt dat je internetbundel te laag is, dan kan je deze altijd wijzigen. Je wijziging gaat gelijk de volgende maand in (als je voor de 25ste deze doorgeeft).



Ik hoop dat ik het een en ander voor je heb duidelijk gemaakt. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik deze graag van je. Laat je ook weten of de instructies voor je internetsnelheid geholpen hebben?
ik heb hetzelfde bereikprobleem in andere toestellen.

Het probleem heb ik met name binnen. Dit probleem heb ik

niet met T mobile. Het ligt dus niet aan mijn toestel.



Zeer teleurstellend dat U mijn bundel die ik voornamelijk

heb gebruikt voor testen van slechte dekking, niet verhoogd

wordt uit coulantie.



Als de dekkingskaart klopte had ik niet zon slechte

verbinding gehad. Jammer ook dat mijn partner zich op basis

van de dekkingskaart heeft aangemeld voor jaar abo.



En hoe kan het zijn dat de mb's me om de oren vliegen

terwijl mijn wifi geen drop outs heeft gehad ? Dit mobiele

verbruik tijdens wifi heb ik nog nooit meegemaakt.



Ook de gespreksduren komen niet overeen met de werkelijke

gespreksduur.



Ik vind dit allemaal geen reclame voor Simyo



als nieuwe klant voel ik me besodemieterd
Hoi 06Bunde,



Ik neem het vervelend gevoel graag bij je weg. We horen natuurlijk graag dat klanten tevreden zijn met ons.



Fijn dat je dit al hebt geprobeerd. Ik begrijp dat je hetzelfde bereik ervaart in een andere toestellen. Ook is je bereik vooral binnenshuis minder. Het kan dat je downloadsnelheid binnenshuis rond de 1 Mb is. Deze downloadsnelheid is redelijk. Wat staat op dit moment bij je APN? En van wat voor toestel maak je gebruik? Hoe is je bereik verder, kan je binnenshuis wel bellen? Op de dekkingskaart staat ook een aantal punten die invloed hebben op de snelheid, bijvoorbeeld het mobiele apparaat, gebouwen/muren, drukte op de internetpagina enzovoort. Het is belangrijk dat hier ook naar wordt gekeken als je kijkt naar de snelheid.



Je geeft aan dat je snel door je internet heengaat. Ik kan niet inzien waar je MbÂ’s aan zijn verbruikt. Om privacyredenen kan ik deze gegevens niet zien. Niet alleen als je Wifi hapert maar ook als de verbinding minder sterk is dan mobiel internet, kan je toestel overschakelen naar ons netwerk. Als je er zeker van wilt zijn alleen Wifi te gebruiken, dan kan je de optie Internet op je mobiel uit te zetten. Deze optie zet je uit via Mijn Simyo onder het tabblad Overzicht. Ook kan je op veel toestellen bijhouden wat er via mobiel internet plaatsvind en wat er via Wifi plaatsvind. Misschien helpt dit om meer inzicht te krijgen in je internetverbruik. Let wel op dat niet alles tot op de Mb nauwkeurig wordt bijhouden. Je kunt deze melding ook lezen in de app.



Ook de gespreksduren komen niet overeen met de werkelijke gespreksduur.


Kan je voorbeelden geven wat er niet overeenkomt? Dan kan ik namelijk specifieker in je verbruik kijken.



Ik hoor het graag van je.

Reageer