Skip to main content
Kunnen jullie mij vertellen hoe het kan dat er data is afgeschreven zonder dat de telefoon is gebruikt.

De telefoon was 8-9-2014 - 22.00 uur niet meer gebruikt.

En we kregen rond 9-6-2014 , 8.39 uur melding dat er meer dan 5MB verbruikt was.

De telefoon gestart, deze was uit, om 14.00 uur en nu ingelogt en nu blijkt er €15.71 te zijn weg geschreven.

Met een prepaid kaart kan je toch niet verder dan €0,-

En als de telefoon uit staat kan er toch geen data lopen,

graag jullie uitleg.



Gr, Toon
In afwachting van een antwoord van Simyo alvast dit:

1. Als een telefoon helemaal uitstaat is er uiteraard geen dataverbriuik. De melding dat meer dan 5MB was verbruikt slaat op de periode voor 22.00 de dag ervoor, het verbruik wordt namelijk met vertraging geregistreerd.

2. Dit dataverbruik van de dag ervoor, en ook dat van de volgende dag tussen 8.39 en 14.00 is heel normaal voor smartphones. Zonder dat de eigenaar het in de gaten heeft zoekt de telefoon contact met het internet, bijvoorbeeld om de locatie te bepalen of om iets te synchroniseren of bij te werken. Dit hangt af van de apps die actief zijn en die vaak dingen op de achtergrond doen waar je als eigenaar geen weet van hebt. Als je buiten WiFi bereik bent of het WiFi signaal is aan de zwakke kant gaat dit via het mobiele netwerk. Je kunt dit beperken door instellingen te veranderen. Maar de beste methode is om mobiel internet helemaal uit te zetten op Mijn Simyo.

3. Bij Simyo is het inderdaad mogelijk een negatief beltegoed te krijgen, en word je niet meteen afgesloten zodra het tegoed op is.
Hoi ToonTech, welkom op het Simyo forum!



Scotsman geeft op de meeste punten een perfect antwoord. Voor 2. en 3. heb ik ook geen enkele aanvulling.

Nouja, bij 3. dan een beetje 😉 Tegenwoordig wordt het beltegoed altijd eenmalig teruggezet naar -€5 als het daaronder is gekomen.



De tijden van het dataverbruik leveren nog wel wat raadsels op 😕

Er is namelijk ruim 15 MB verbruikt op 9 juni, even na 00.00 's nachts. Als een telefoon helemaal uitgeschakeld is geweest kan er geen dataverbruik hebben plaatsgevonden. Die simkaart registreert dan namelijk ook helemaal niets.

Stond je telefoon niet op standby? Dan kan het namelijk heel goed dat er data verbruikt is.



Scotsman, dank je voor de assistentie!
Hallo heren, alvast bedankt voor jullie reactie.

Krijg ik hier nog een reactie op van Simyo?



Gr, Toon
Je bent kennelijk nog niet zo bekend met dit forum, maar -Ernst die bovenstaande reaktie gaf is een moderator dus hij spreekt namens Simyo!
Wat Scotsman zegt: ik ben moderator op het forum en werkzaam bij Simyo. Aangenaam kennis te maken ;)

Heb je iets aan onze antwoorden gehad, ToonTech?
Wat Scotsman zegt: ik ben moderator op het forum en werkzaam bij Simyo. Aangenaam kennis te maken ;)

Heb je iets aan onze antwoorden gehad, ToonTech?





Hallo Heren,

bedankt ik zag dat alles goed is geregeld.

We hebben het beltegoed weer opgewardeerd en de telefoon werkt weer.

Bedankt voor jullie ondersteuning.



Gr, Toon
Hoi ToonTech,



Fijn dat alles weer goed werkt 🙂 Als je nog meer vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Reageer