Skip to main content
Wij willen voor onze oudste zoon een google account toevoegen op een Samsung Galaxy Ace2. Dit met een vers van de pers simkaartje prepaid van Simyo. Dit lukt niet. Er wordt aangegeven "kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen'. Vervolgens "Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw telefoon is niet geschikt voor gegevensservices". Mijn man heeft hem onlangs nog gebruikt en kon zijn account hierop instellen. Weet iemand een oplossing?
Heeft u bij die vers geperste prepaid simkaart ook een data bundel aangeschaft? En zo ja, kunt u wel andere dingen op het internet? Is dat het geval dan is Google zelf de oorzaak en kan Simyo niks aan doen. Anders dient er een data bundel te worden aangeschaft.
Hoi Trees, welkom op het Simyo forum :)



Wat leuk dat je zoon een Samsung Galaxy Ace2 met Simyo simkaart in gebruik gaat nemen 🙂. Zo te zien staat de internet optie 'Internet op je mobiel in Nederland' aan via Mijn Simyo, dus hoort de telefoon wel te kunnen verbinding met het netwerk. In dit geval denk ik dat zijn internetinstellingen verkeerd staan ingesteld.



Met deze toestelhulp kun je dit stap voor stap doen.



Wil je me laten weten of het heeft geholpen?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je hulp Raytje 🙂!
Ik had pas hetzelfde bij een Samsung Galaxy Tab 4, ineens werkte de PlayStore niet meer. Uiteindelijk factory reset, maar dat hielp ook niet. Bij het toevoegen van het Google account kreeg ik ook "kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen". Uiteindelijk na veel omwegen Kies geinstalleerd van Samsung (www.samsung.com/nl/kies/) en toen de laatste firmware gedownload. Daarna liep hij weer als een zonnetje!:D
Hoi Lucien.j,



Welkom op het forum :)



Wat raar dat zelfs de factory reset niet heeft geholpen! Gelukkig dat je creatieve omweg wel heeft geholpen en dat de PlayStore het weer doet :D



Wanneer er toch weer wat raars aan de hand is, weet je ons te vinden!



Groetjes, Caspar

Reageer