Skip to main content
Beste,



Ik gebruik al jaren 1 gig internet en dat is altijd ruim voldoende. 

26 april heb ik om 20.38 een sms ontvangen dat ik de 1 gig verbruikt had wat mij op zich al verbaasde. Ik heb hierop direct mijn 3g uitgezet voor de rest van de maand.



Nou blijkt dat ik voor die tijd al over de bundel ben gegaan en jullie mij absurd hoge kosten in rekening brengen. 



2014-04-26 17:45:48 Internet gebruik (4422 kB) 00:00:00 €0.65

2014-04-26 18:25:35 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-04-26 19:00:41 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-04-26 19:36:12 Internet gebruik (32988 kB) 00:00:00 €4.83

2014-04-26 20:00:32 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-04-26 20:34:45 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-04-26 21:09:57 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-04-26 21:49:44 Internet gebruik (6075 kB) 00:00:00 €0.89



Apart vind ik dat het 5 x om excat 8,79 euro gaat! Hoe kan dit?



Volgens de verbruikmeter ben ik in mei 359 mb over mijn 1 gig bundel gegaan. Menen jullie nou serieus dat mij dit 48,57 euro kost??? Ik vind dit echt absurd. Sterker nog ik ben ven mening dat jullie ergens een fout hebben gemaakt. Ik heb nog nooit zo veel gebruikt.  Bovendien vind ik het ook niet passend dat jullie pas een sms sturen als ik volgens jullie al zulkeenorme kosten heb gemaakt. Waarom sturen jullie die sms pas zo laat?



Mvg,



F.Moerland
Hoi F.Moerland,



Ik zie dat je al telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Voor de volledigheid geef ik je graag toelichting op je vragen.



De datapakketten van 60001/60002 kB (oftwel 60 MB) is niets anders dan de grootte van de pakketten die zo geregistreerd worden. Als je naar de tijdstippen kijkt, zie je dat het één internetsessie was. Je hebt toen 17:45: tot 21:49 in totaal 335 MB verbruikt. Dit is 'te groot' voor ons systeem om in 1 keer te verrekenen en wordt opgebroken in (maximaal) pakketten van 60 MB en daar betaal je € 8,79 voor. Dat is omgerekend €0,15 per MB. De tarieven voor buiten de bundel vind je hier.



Datamonitoren kunnen afwijken van het daadwerkelijke verbruik. Dat wordt ook aangegeven in die apps. Voor het recente verbruik verwijs ik je graag naar Mijn Simyo of de Simyo app. Dit verbruik klopt altijd. Je ziet direct hoeveel belminuten je nog over hebt tot het einde van de maand :)



Er zit een vertraging in het verwerken van de verbruiksgegevens. Dat is ongeveer 4 uur. Omdat je ineens zoveel data hebt verbruikt, was je door je bundel heen en er zelfs overheen gekomen. Op dat moment is de sms naar je verstuurd. Als je niet bewust zoveel data hebt verbruikt, dan heeft je telefoon dat gedaan zonder dat je het door had. Tips over het beperken van je dataverbruik vind je hier.



Omdat we begrijpen dat je niet expres zoveel data hebt verbruikt is er besloten om je eenmalig een coulance te geven. Je verbruik buiten de bundel is verrekend voor een grotere bundel.



Hopelijk ben je tevreden met de geboden coulance? Voor vragen of opmerkingen help ik je graag verder 🙂

Reageer