Skip to main content
Had ik eind 2012 nog voldoende op mijn internet, blijkt nu op mijn afrekening van januari 2013 dat ik nu plotseling € 99,85 moet betalen. In de jaren daarvoor nooit wat hoeven te betalen, zelfde gebruik. 



Zie ik nu op mijn verbruik dat ik op 26 fevruari 230.273,0 KB ad. € 33,72 en op 27 februari - 101624,0 KB heb verbruik.



Ik zou graag een inzage willen hebben van Simyo hoe zij aan de hoge KB cijfers komen !!



Kan iemand mij uitleggen hoe dat door Simyo wordt berekend?
Tip: kijk eens naar het datagebruik IN je telefoon. Sowieso, als dit een Android telefoon is, is dit heel eenvoudig te achterhalen.



Zo had ik ook plotseling een stevig dataverbruik. In een week tijd 150 MB extra. Blijkt dat dit kwam door Exchange Services. Dit is de dienst waarmee je o.a. Hotmail berichten kiunt synchroniseren in de E-mail app op je telefoon. Ik heb deze dienst direct uitgeschakeld.
Had ik eind 2012 nog voldoende op mijn internet, blijkt nu op mijn afrekening van januari 2013 dat ik nu plotseling € 99,85 moet betalen. In de jaren daarvoor nooit wat hoeven te betalen, zelfde gebruik. 



Zie ik nu op mijn verbruik dat ik op 26 fevruari 230.273,0 KB ad. € 33,72 en op 27 februari - 101624,0 KB heb verbruik.



Ik zou graag een inzage willen hebben van Simyo hoe zij aan de hoge KB cijfers komen !!



Kan iemand mij uitleggen hoe dat door Simyo wordt berekend?




Hoi Albert Judell,



Simyo mag niet bijhouden wat je hebt gedaan op het internet dit wegens de wet op de privacy.

Simyo rekent en rondt af per kb. Wellicht helpt de tip van RicoK je om er achter te komen waar het hoge verbruik vandaan komt.

In dit topic kan je ook lezen wat veel internet verbruik veroorzaakt.

Reageer