.

Beantwoord

smsjes MB's Verbruikt te laat

  • 6 January 2014
  • 3 reacties
  • 322 Bekeken

Badge
Hallo!

5 december kreeg ik 3 smsjes binnen binnen een twee uur tijd van jullie
er stond dat er 75% procent was verbruikt, daarna 100% en uiteindelijk werd mijn mobiel geblokkeerd
Nu zie ik dat er 1500 MB intotaal was verbruikt terwijl dat helemaal niet hoort te kloppen want ik had zelfs mijn internet uitstaan en kreeg ik
die smsjes pas later. de eerste kwam om 17:59 de tweede was 18:24 en de derde om 18:53 terwijl me internet uit stond!
Als je het mij vraagt is dat onmogelijk.

Als het kan zijn dat de smsjes vertraging hadden dan is dit jullie schuld en lijkt het mij vanzelfsprekend dat ik dit niet hoor te betalen.
Want zodra ik eenmaal een smsje krijg dat ik er al 75% overheen zit zet ik altijd mijn internet uit.
icon

Beste antwoord door Charlene 8 January 2014, 10:16

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
Hoi nigelino,

Dat is inderdaad lastig zoiets.
Doordat internetverbruik met een vertraging doorgegeven wordt van het netwerk, kan het inderdaad voorkomen dat je de melding van het overschrijden van je bundel later ontvangt dan dat deze daadwerkelijk overschreden is. Wij kunnen dit seintje helaas niet eerder geven dan dat de gegevens doorkomen. Bij jou is er behoorlijk veel data doorheen gegaan in korte tijd. Worden die gegevens in 1 keer doorgegeven dan kun je de melding van 100% dus vrij snel passeren na die van 75%. Het is helaas daardoor geen waterdicht systeem.
Je kreeg het bericht op de 5de, maar de data werd op de 4de al verbruikt. Op Mijn Simyo kun je op je factuur nakijken hoe laat ongeveer. Ik hoop dat je daarmee een verklaring vindt voor dit dataverkeer, want het is een hele hoop geweest inderdaad. Ik zou je aanraden nog eens na te gaan of er niets op je toestel de toestemming heeft om via het netwerk te synchroniseren of updaten. Wellicht kun je het verbruik nog terugvinden in je toestel. Op iOS7 en Android toestellen wordt dit bijgehouden. Anders is een data counter app daar een tip voor. Je kunt daar geen rechten aan ontlenen bij Simyo, maar die kan voortaan registreren wat er hoeveel internet verbruikt heeft. dat kan dingen wel ophelderen.
Omdat je de 100% waarschuwing te laat kreeg, gaan we de buiten bundel internetkosten die je daardoor gemaakt hebt vergoeden op de factuur.

Groetjes, Charlene
Badge
Dankuwel!

Dat is heel fijn maar doordat dit kon gebeuren is mijn toegang tot bellen en internetten ook geblokkeerd. Zouden jullie het weer willen deblokkeren voor mij? Dat zou ik zeer op prijs stellen.

Mvg, Nigel
Hoi nigelino,

Dat is inderdaad lastig zoiets.
Doordat internetverbruik met een vertraging doorgegeven wordt van het netwerk, kan het inderdaad voorkomen dat je de melding van het overschrijden van je bundel later ontvangt dan dat deze daadwerkelijk overschreden is. Wij kunnen dit seintje helaas niet eerder geven dan dat de gegevens doorkomen. Bij jou is er behoorlijk veel data doorheen gegaan in korte tijd. Worden die gegevens in 1 keer doorgegeven dan kun je de melding van 100% dus vrij snel passeren na die van 75%. Het is helaas daardoor geen waterdicht systeem.
Je kreeg het bericht op de 5de, maar de data werd op de 4de al verbruikt. Op Mijn Simyo kun je op je factuur nakijken hoe laat ongeveer. Ik hoop dat je daarmee een verklaring vindt voor dit dataverkeer, want het is een hele hoop geweest inderdaad. Ik zou je aanraden nog eens na te gaan of er niets op je toestel de toestemming heeft om via het netwerk te synchroniseren of updaten. Wellicht kun je het verbruik nog terugvinden in je toestel. Op iOS7 en Android toestellen wordt dit bijgehouden. Anders is een data counter app daar een tip voor. Je kunt daar geen rechten aan ontlenen bij Simyo, maar die kan voortaan registreren wat er hoeveel internet verbruikt heeft. dat kan dingen wel ophelderen.
Omdat je de 100% waarschuwing te laat kreeg, gaan we de buiten bundel internetkosten die je daardoor gemaakt hebt vergoeden op de factuur.

Groetjes, Charlene
Reputatie 5
Badge +11
Dankuwel!

Dat is heel fijn maar doordat dit kon gebeuren is mijn toegang tot bellen en internetten ook geblokkeerd. Zouden jullie het weer willen deblokkeren voor mij? Dat zou ik zeer op prijs stellen.

Mvg, Nigel


Je bent ook weer gedeblokkeerd! 😃

Reageer