Skip to main content
Hallo,

Ik krijg regelmatig smsjes van Simyo dat mijn internetbundel (bijna) op is en dat ik extra kan bijkopen op mijn Simyo.nl.

Zojuist kreeg ik ook een sms dat ik 80% van mijn internetbundel zou hebben verbruikt.

Als ik dan kijk op Mijn Simyo.nl zie ik dat bij de laatste meting op 2 juni om +/- 14:00 uur nog 996 Mb van de 1000 Mb tegoed heb.

Ik heb vandaag wel wat geappt, maar daar zal toch zoveel verbruik niet in zitten?

Hoe kan dit dan?



Vriendelijke groeten,

Jan Vergouwe
Hey Jan,



de sms'jes zijn altijd realtime, terwijl de simyo site niet altijd even up to date is zoals nu isde laatste meting 14:00.

De sms'jes horen en zijn normaal ook altijd goed.

Ik zou dus voorzichtig zijn. Kijk voor de zekerheid even in je telefoon hoeveel je gebruikt hebt. Dat is ook altijd realtime.

Gelukkig is het nog 80% maar als je ook nog de 100% krijgt zou ik meteen je data uitzetten.



Misschien dat een moderator meer duidelijkheid kan geven.



Groet Paul.
Zo vroeg in de maand en je bundel bijna op, als de melding klopt, dat is vrijwel altijd het geval, dan zijn er een paar mogelijkheden:



controleer je update-instellingen op je telefoon zodat deze alleen via wifi gaan

controleer, zoals Paul al zegt, je verbruik via je telefoon

Als je denkt boven je bundel te komen is het verstandig om nu al extra MB's te kopen, dat is veel voordeliger dan straks buiten je bundel te gaan.



Tips over voorkomen van hoog verbruik vind je hier https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-kan-ik-hoogverbruik-voorkomen-283
Hallo mannen, bedankt voor jullie reactie, maar ik geloof dat ik er niet zoveel mee kan.

Ik heb het even aangekeken en heb bij de laatste meting van 4 juni om 10:10 uur nu nog steeds 995 Mb tegoed.

Heb ook een datacounterapp op m'n telefoon zitten en ook die geeft als verbruik slechts enkele Mb's per dag aan.

Heb nog even gekeken waar de smsjes vandaan komen. Er staat "Klantenservice" en het nummer is 1200.

Heb ook even gegoogled, maar er is geen match met Simyo en het 1200 nummer.

Dat nummer komt wel voor bij KPN en Vodafone.

Al bij al, blijf ik het toch een vreemde zaak vinden.

Zijn er meer mensen die deze smsjes krijgen misschien?
Heb toch nog even verder gekeken en zie dat ik de klantenservice toch via nummer 1200 kan bereiken.

Dan snap ik niet hoe ze erbij komen dat mijn databundel(bijna) op is.

Kreeg de melding ook in mei en volgens m'n datacounter heb ik toen via de cell 122 Mb en via wifi 498 Mb verbruikt.

Heel vreemd allemaal.

Heb ook, zolang ik Simyo klant ben nog niets moeten bijbetalen voor bellen of data buiten de bundel.
Hoi Jannis,



Alleen een moderator kan zien wat er aan de hand is, wij hebben geen inzicht in jouw gegevens en verbruiken.

In verband met het lange pinksterweekend duurt het wat langer dan normaal voordat er gereageerd wordt door een moderator, maar hij/zij zal zo vlug mogelijk reageren.



Wat betreft 1200, voor zover mij bekend gebruiken alle mobiele telecomaanbieders dit nummer.
Hoi Frans,



Ik wacht het af.
Hoi Jannis Pieter,



Welkom op het Forum!



Ik vind het ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je internetverbruik.



Volgens onze gegevens heb je op dit moment nog ruim 995 MB over. De sms die je hebt ontvangen heb je per abuis ontvangen. Onze technische afdeling is aan het uitzoeken hoe dit precies kan, zodat je de sms de volgende keer wel juist ontvangt.



Houd je verbruik deze maand in de gaten met de Datacounter. Kun je hier ook een limiet instellen? Zo weet je zeker dat je de melding deze maand terecht ontvangt.



Het telefoonnummer 1200 is overigens een algemeen Klantenservice telefoonnummer voor alle providers. Als je een Simyo simkaart in je telefoon hebt en naar 1200 belt, word je automatisch naar ons doorverbonden.



Ik zie trouwens dat jij je abonnement met extra voordeel kunt verlengen. Zojuist heb ik je een verlengingsaanbod toegestuurd, waarmee je extra korting krijgt op je huidige bundel. Klik op de link in mijn mail voor meer informatie hierover. Houd er rekening mee dat de link slechts 24 uur geldig is. Hierna kun jij je abonnement alsnog verlengen via Mijn Simyo, onder het tabblad Overzicht.



Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?



@ PaulH en Franswon, bedankt voor het meedenken!



Groetjes,

Asma

Reageer