Skip to main content
Ik heb regelmatig geen (of een hele slechte) internetverbinding. Mijn telefoon geeft aan dat hij 3g network ' ziet'. Er staat namelijk 3g links bovenin, maar internetten is onmogelijk. Pas na het herstarten van mijn toestel, wordt de verbinding hersteld. Daarnaast zie ik heel vaak H+ staan. Dit betekent volgens mij dat het bereik erg slecht is. Klopt dat?
H+ is de snelste 3G verbinding die er is. Je APN instellingen staan ook correct anders zie je die symbolen niet.

Wat kunt proberen is je simkaart voor 15 minuten uit je toestel te halen om hem daarna terug te plaatsen en kijken of dat verbetering oplevert.



Je kunt ook hier kijken aan de hand van je postcode of er misschien werkzaamheden / storingen zijn bij jouw in de buurt.



Je bereik is in ieder geval goed, je zite immers 3G of H / H+
Dan ben ik ooit verkeerd voorgelicht over de H+. 🙂 Van storing ga ik niet uit, dan zouden er wel vaak storingen zijn.. Ik ga de simkaart even verwijderen. Hopelijk is dat de oplossing!
Meer uitleg over snelheden vind je hier..



https://www.simyo.nl/mobiele-data-snelheid



:)



Nog gelukt trouwens?
Hoi Carolalooij,



Welkom op het Simyo Forum.



Vervelend dat je geen constante internetverbinding hebt op jouw telefoon. Alles behalve de bedoeling lijkt mij!



Raytje heeft je al van veel informatie voorzien. Onder andere over H+. Buiten de hogere snelheid, biedt dit netwerk ook meer capaciteit. Het is een aanvulling op UMTS, het standaard 3G netwerk. Omdat je deze verbinding wel maakt, zou het niet aan verstoringen of werkzaamheden moeten liggen.



Je hebt jouw simkaart al enige tijd uit jouw telefoon gehaald. Ik wil je toch vragen om dit nog eens te doen. Vanuit onze kant heb ik jouw simkaart namelijk opnieuw aangemeld op het netwerk. Als jij jouw telefoon 10 minuten uitzet en daarna opnieuw opstart, is deze nieuwe aanmelding voltooid. Laat je ons weten wat je bevindingen zijn na deze reset?



@Raytje, helemaal top! Bedankt voor je heldere uitleg en goede doorverwijzing :)



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Internet'. Hier komt jouw topic beter tot zijn recht.



Groetjes,

Angela
Alles gedaan. Hopelijk is het probleem hiermee in de toekomst opgelost. Bedankt!
Dat hopen wij ook, Carolalooij!

En mocht je weer eens vragen hebben, je weet het forum nu te vinden 😳

Reageer