Skip to main content
Internet 3g via mijn telefoonbundel is slecht. Aan/uit/uit/aan/uit/etc. Waar in het land ik ook ben, het is overal even slecht. Is dat normaal voor internet via de bundel of zal het aan mijn provider liggen? #symio
Hoi gksymio,



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet, zodat gebruikers van het forum met een zelfde vraag makkelijker het topic kunnen vinden.



Wat vervelend dat je verbinding met mobiel internet niet optimaal is.



Wanneer je hier overal last van hebt, dan denk ik in ieder geval dat het niet een probleem is met de dekking.



Daarom heb ik allereerst nu even de internetoptie een reset gegeven op het netwerk, zou je je telefoon even uit- en weer aan willen zetten?



Daarnaast raad ik je aan even te checken op welke 'netwerkmodus' je telefoon staat ingesteld. Deze mogelijkheid vind je terug in de instellingen van je telefoon. Ik raad je aan daar te kiezen voor voorkeur 3G (WCDMA).



Helpt dit niet, plaats dan je simkaart eens in een andere telefoon om te kijken of het aan de aansluiting ligt of misschien aan je telefoon.



Ik hoor het graag van je! 🙂
Ik heb ook last van dit probleem, sinds ongeveer 2 weken nu. 

aan en uit zetten werkt maar voor een paar minuten dan verdwijnt 3G weer en heb ik als bereik een E. 

met bellen geen problemen, het is puur het internet. het is zo slecht dat een whatsappje versturen niet eens lukt. 

Is de oplossing inmiddels al gevonden? heb van meer mensen met het kpn netwerk gehoord dat zij problemen hebben met internet
Hoi taralauwers, welkom op het forum van Simyo! :)



Ook voor jou heb ik allereerst de internetoptie even een reset gegeven op het netwerk. Wil je je telefoon even uit/aan zetten?



Daarnaast ben ik benieuwd of je internetverbinding overal niet optimaal is of op een specifieke plek? Dit om na te gaan of het misschien aan de dekking ligt.



Ook wil ik je de volgende dingen aanraden :):





Daarnaast raad ik je aan even te checken op welke 'netwerkmodus' je telefoon staat ingesteld. Deze mogelijkheid vind je terug in de instellingen van je telefoon. Ik raad je aan daar te kiezen voor voorkeur 3G (WCDMA).



Helpt dit niet, plaats dan je simkaart eens in een andere telefoon om te kijken of het aan de aansluiting ligt of misschien aan je telefoon.





Ik hoor graag van je!
Hoi Kim, 



Dankjewel voor je reactie

Het opnieuw opstarten werkte helaas weer maar voor een paar minuten. 

Heb gecheckt dat de voorkeur voor 3g staat ingesteld. 

Ik heb overal problemen met de verbinding, heb de dekking al nagekeken en die zou gewoon goed moeten zijn .



Ik  heb helaas geen tweede telefoon om mijn simkaart in te stoppen. 

Zou het kunnen vragen aan vrienden, maar is het niet zo dat een iphone zich meteen gaat instaleren en instellen als er een nieuwe simkaart in gaat?
Hoi taralauwers,



Om zeker te weten of het aan je telefoon of aan je simkaart/aansluiting ligt zullen we wel moeten weten hoe je bereik is met een andere telefoon.

Een iPhone gaat zich niet helemaal installeren wanneer je er een nieuwe simkaart in doet. Dat gebeurt alleen wanneer je een nieuwe iPhone voor het eerst gaat gebruiken. Als je het écht zeker wilt weten, kun je aangeven dat updates enkel via WiFi gedownload worden en als de telefoon aan de lader ligt.
Oke, dan ga ik zsm een telefoon proberen te regelen om het te testen.

Ik laat het je weten
Helemaal goed, we horen het graag van je, taralauwers! 🙂

Reageer