Skip to main content
Het valt me op dat ik rond het CS Utrecht nauwelijks verbinding heb. WhatsApp, FB, Wordfeud, ik krijg er vaker geen als wel verbinding mee. Het lijkt alsof de verbinding zo traag is dat ik niet eens ingelogd kom bij die apps. Hoe komt dit want om mij heen zie ik allerlei mensen wel druk bezig.
Hoi malus,



Welkom op het forum.



Vervelend om te horen dat je problemen ondervindt met het netwerk op Utrecht Centraal.



Om eerlijk te zijn is het, voor alle providers, erg lastig om dekking op drukke plekken te garanderen.



De dekking van het netwerk is afhankelijk van de constructie van het gebouw en van de bebouwing in de omgeving die de sterkte van het netwerksignaal kunnen afzwakken. Daarnaast heeft ook je toestel invloed op de signaalsterkte. De kwaliteit van de ontvangst verschilt per toesteltype.



Als je dit op meerdere plekken ervaart, dan is dit een netwerktechnisch probleem. Andere klanten zouden ook hetzelfde moeten ervaren als er sprake is van een netwerkprobleem.



Kun je me vertellen of je deze problemen ondervindt als je je telefoon instelt op 2G (GSM) of op 3G(HDSPA)?

Ben je ook in de mogelijkheid je simkaart in een andere telefoon te proberen als je weer op Utrecht CS bent?
Hallo Ali, dank voor je reactie. Ik ondervind regelmatig problemen met mijn iPhone 5. Ik zit dan in de trein en in de buurt van het CS gaat het niet goed. Dit is niet altijd maar wel vaak. Regelmatig zie ik de aanduiding 3G veranderen in een letter, ik geloof een E.

Ik kan de simkaart niet in een ander toestel zetten om te testen helaas. En als ik toevallig een van de weinigen ben dan heb ik pech denk ik.

Vast bedankt,
Hoi malus,



Bedankt voor je antwoorden en reactie.



Jammer dat je internetverbinding trager wordt. De E staat voor EDGE en de snelheid hiervan ligt tussen de 2G en 3G in.



Je kan de komende tijd even aankijken of hoe de dekking in de buurt het station is. Mocht je ook op rustige tijdstippen last ondervinden dan kunnen we een netwerkklacht indienen.



Laat je ons weten of dat nodig is?

Reageer