Skip to main content
Ik ben sinds deze maand over op Simyo.



Heb tot nog toe overal slecht bereik, sporadisch dat ik 3G of zelfs H zie .

Bij G kan je internet of mail versturen al vergeten.
Hallo Martinus,



Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk, sinds dit jaar (4G uitrol) gaat KPN stoppen met het aanbieden van GPRS, dit wordt overgezet op het snellere netwerk: EDGE. Zie: http://tweakers.net/nieuws/84208/kpn-begint-weer-met-sneller-2g-netwerk-edge.html.



3G zorgt voor snellere internet verbinding, maar wellicht is de dekking van 3G op jou locatie niet voldoende. Daardoor wordt er vaak gewisseld tussen 2G -> 3G, dit zorgt voor een onstabiele verbinding. Als je thuis Wi-Fi hebt, raad ik je aan om 3G thuis uit te schakelen. Dit zorgt ook voor een langere batterijduur. Heb je dus 2 in 1! ;-)



Ook heb je met 2G betere dekking als met 3G.



Succes in iedergeval! 



Met vriendelijke groet,

Mike Matheeuwsen
????



Denk niet dat je het snapt (no offence)   ik wil 3G en liefst H of nog beter H+ , dat had ik ik tot nog toe bij vorige providers ook.

Als ik thuisben gebruik ik Wifi , das duidelijk en dus ga ik hem dan niet van 3g afzetten...Batterijverbruik ???<<
Wil sowieso niet handmatig telkens moeten schakelen.



De enige juiste opmerking is dat de dekking niet voldoende is en dat was nu net de reden van mijn bericht.

Heb de helpdesk gemaild met dit probleem , als dekking niet beter wordt ga ik zeker zsm over op een andere provider.



Dank je voor je  reactie 😉
 als dekking niet beter wordt ga ik zeker zsm over op een andere provider.





....waar de dekking beter is. :rolleyes: Ben even benieuwd welke dan.

Ikzelf heb zeker geen last van 'overal slecht bereik' met Simyo (KPN). Daarentegen moeten collega's met bijv. t-Mobile en Vodafone bijna uit het raam gaan hangen voor een beetje bereik. 
Ik ben sinds deze maand over op Simyo.



Heb tot nog toe overal slecht bereik, sporadisch dat ik 3G of zelfs H zie .

Bij G kan je internet of mail versturen al vergeten.




Hoi Martinus,



Heb je je simkaart al in een ander toestel kunnen proberen? Je geeft aan dat je overal slecht bereik hebt. Het kan dan dus niet met werkzaamheden of iets dergelijks te maken hebben. Toch wil ik je vragen op welke locatie je je meestal bevindt als je hier last van hebt. Als je de volledige postcode voor me hebt, kan ik daar toch wat laten nakijken. Zoals mmatheeuwsen al aangeeft, maken wij gebruik van het KPN netwerk. Dat is een zeer betrouwbaar netwerk.

De tip van mmathheuwsen om 3g uit te schakelen wanneer je toch van wifi gebruik maakt, scheelt je inderdaad batterij. En kiezen voor 2g of 3g, kan inderdaad een stabielere verbinding geven. Je hoeft de tips natuurlijk niet op te volgen ;)



Groetjes,

Charlene
Ik ben sinds deze maand over op Simyo.



Heb tot nog toe overal slecht bereik, sporadisch dat ik 3G of zelfs H zie .

Bij G kan je internet of mail versturen al vergeten.

Ik heb een zeer slecht bereik stap zsm over op een andere provider.
Ik heb een zeer slecht bereik stap zsm over op een andere provider.



Hoi kaajgl,



Ik heb zojuist in dit topic gereageerd op je probleem, ik hoop dat je ons eerst nog wat onderzoek laat doen, voordat je besluit over te stappen, misschien is het namelijk wel op te lossen 🙂.

Reageer