Skip to main content
Wilde even melden dat het 3G bereik binnenshuis op postcode 6663GE gereduceerd is tot nul. Dit terwijl de dekkingskaart van KPN hier volop bereik aangeeft.



2G/Edge werkt wel naar behoren, buitenshuis is het 3G bereik ook slechter geworden. Mijn vermoeden is dat dit komt omdat er erg veel gebouwd wordt in de wijken om ons heen. Aangezien de dekking nu al ruim een jaar zeer slecht en ook buren hier last van hebben wilde ik dit toch even kwijt. (Geconstateerd met meerdere KPN abonnenmenten en telefoons)
Wilde even melden dat het 3G bereik binnenshuis op postcode 6663GE gereduceerd is tot nul. Dit terwijl de dekkingskaart van KPN hier volop bereik aangeeft.



2G/Edge werkt wel naar behoren, buitenshuis is het 3G bereik ook slechter geworden. Mijn vermoeden is dat dit komt omdat er erg veel gebouwd wordt in de wijken om ons heen. Aangezien de dekking nu al ruim een jaar zeer slecht en ook buren hier last van hebben wilde ik dit toch even kwijt. (Geconstateerd met meerdere KPN abonnenmenten en telefoons)




Hoi React,



Welkom op het forum :)

Er zijn verschillende factoren die invloed hebben op je bereik. Dat is natuurlijk je afstand van de mast, de werking van je antenne, maar ook obstakels, zoals het bouwmateriaal van je huis of gebouwen in de buurt, kunnen het signaal tegenhouden.

Wanneer je het gevoel hebt dat het bereik op jouw locatie erg verslechterd is, dan dienen we eerst alles aan jouw toestel en aansluiting te bekijken. Dan gaan we natuurlijk na of er niet iets uitzonderlijks op het netwerk gaande is, en als dat allemaal niet het geval is, dan heb je de keus om een netwerkklacht in te dienen. Je hebt dan wel medewerking nodig van meer mensen op het KPN netwerk. Wij kunnen KPN dan verzoeken om die locatie te onderzoeken en te verbeteren.

Dat zijn zo'n beetje de mogelijkheden.



Groetjes, Charlene
Dag Charlene,



Bedankt voor de snelle reactie!

Ik begrijp dat er verschilende factoren van invloed zijn op het bereik. Op andere locaties dan de thuislocatie is het bereik prima in orde.



Mijn idee is inderdaad dat het bereik verslechterd is op mijn thuis locatie.

Even wat feiten op een rij voor de thuislocatie:

- 3G Bereik was beter op en is steeds slechter geworden, ook buitenshuis.

- Zowel met mijn nieuwe Galaxy S4 als mijn oude S3 heb ik hetzelfde slechte 3G bereik.

- Mijn vrouw heeft een KPN abonnement en heeft ook slecht 3G breik met haar Galaxy S3.

- Met mijn voormalige zakelijke KPN abonnement had ik in mijn ZTE blade ook slecht 3G bereik. Inmiddels heb ik een zakelijk een Vodafone abonnement, ook die hebben overigens een slecht 3G bereik op deze locatie. 



Kortom het lijkt niet te liggen aan de telefoon/sim combinatie te liggen. Wat willen jullie nog bekijken aan het toestel en aansluiting?



Groetjes 
Dag Charlene,



Bedankt voor de snelle reactie!

Ik begrijp dat er verschilende factoren van invloed zijn op het bereik. Op andere locaties dan de thuislocatie is het bereik prima in orde.



Mijn idee is inderdaad dat het bereik verslechterd is op mijn thuis locatie.

Even wat feiten op een rij voor de thuislocatie:

- 3G Bereik was beter op en is steeds slechter geworden, ook buitenshuis.

- Zowel met mijn nieuwe Galaxy S4 als mijn oude S3 heb ik hetzelfde slechte 3G bereik.

- Mijn vrouw heeft een KPN abonnement en heeft ook slecht 3G breik met haar Galaxy S3.

- Met mijn voormalige zakelijke KPN abonnement had ik in mijn ZTE blade ook slecht 3G bereik. Inmiddels heb ik een zakelijk een Vodafone abonnement, ook die hebben overigens een slecht 3G bereik op deze locatie. 



Kortom het lijkt niet te liggen aan de telefoon/sim combinatie te liggen. Wat willen jullie nog bekijken aan het toestel en aansluiting?



Groetjes 




Hoi React,



Dat is vervelend. Wij kunnen een netwerk klacht gaan indienen wanneer je naast je 2 eigen aansluitingen nog iemand kent die een KPN aansluiting heeft en ook deze problemen ervaart. Ik verneem graag van je of je nog iemand kent met een KPN aansluiting en dan mail ik je de vragen die je dient in te vullen voor de netwerkklacht.
Nadat het probleem zich had opgelost omdat kpn 3g op de 900mhz band was gaan aanbieden, en ik een tijd zeer goede 3g dekking heb gehad binnenshuis, lijkt het er nu op dat sinds een week er een hele mast is uitgevallen. Nu alleen nog zeer slecht, tot geen 2g dekking binnenshuis. En ook buiten alleen 2g dekking. Inmiddels hebben wij oook twee zakelijke kpn smins en daarmee ook hetzelfde probleem. Is het nu wel mogelijk een netwerkklacht in te dienen?
Hoi React,



Wat vervelend dat het nu helemaal niet lijkt te werken 😞 Ik heb contact met de KPN netwerkspecialisten gehad en die vertellen dat er nog geen melding binnen is gekomen. Daarom lijkt het me inderdaad een goed idee om hier een klacht voor in te dienen, zodat er gauw naar gekeken kan worden!



Ik stuur je meteen een e-mail met een netwerkklacht formulier 🙂 Je moet 'm wel helemaal invullen en naar me terugsturen, zodat ik de melding gauw kan maken.



Ook heb ik afgesproken dat je de melding voor je zakelijke aansluitingen bij ons kunt doen 🙂 Je moet het formulier dan wel in drievoud invullen.

Reageer