Skip to main content
Hallo,



Ik heb de Xiaomi Redmi 1S met CyanogenMod12 erop, en volgens http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_1s-6373.php heb ik dit tot mijn beschikking:



NETWORK

Technology GSM / HSPA

2G bands GSM 900 / 1800 / 1900

3G bands HSDPA 900 / 2100

Speed HSPA

GPRS Yes

EDGE Yes



Echter, ik kom de laatste weken - sinds mijn vakantie in Italie - niet verder dan een E-symbooltje, oftewel 2G. Dat was voorheen anders. Alles opnieuw ingesteld met de algemene Simyo-settings voor Android-telefoons, maar geen effect.

Kan ook alleen het Simyo 2G-netwerk vinden, of ik nu in Den Bosch, Oss, Rotterdam of de Achterhoek ben.



Als bijlage screenshots van mijn instellingen. Hoor het graag!



Kunnen jullie helpen of checken waarom ik geen 3G (meer) krijg?



NB: voor de zekerheid net een nieuwe simkaart aangevraagd.
Well whaddayaknow......de Redmi 1S heeft 2 card slots:

Nummer 1 voor WCDMA

Nummer 2 voor GSM



Mijn simkaart zal altijd (ook voorheen) in slot nummer 1. Net in slot nummer 2 gedaan.....3G! Mijn klomp is gebroken maar ik heb weer 3G. Graag alsnog de check of ik avanf jullie zijde ook de volle snelheid haal!
Nu nog betere klompen halen. :D:P

Maar volgens mij moet je dat bij instellingen kunnen regelen welk sim slot 3G heeft.... (maar het werkt dus so what..)
Hoi Thijzzz, welkom op het Simyo forum 🙂.



Dit is een issue waar klanten met een Dual sim telefoon vaak tegen aanlopen. Gelukkig heb je dit zelf uitgevogeld! Vanuit onze kant staat alles goed, dus je zou (mits de netwerkverbinding goed is) gewoon een hoge snelheid moeten halen!



Heb jij de ervaring dat het internet snel genoeg is?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je reactie Friesian!
Hallo Tiury,



Snelheid: geen idee, zit meestal op Wifi dus geen echt 'vergelijkingsmateriaal'.
Hoi Thijzzz,



Over het algemeen is 3G via KPN erg snel en heb je een goede dekking 🙂. Friesian kan dit misschien wel bevestigen!



Groetjes, Tiury

Reageer