.

Beantwoord

Simyo voelt geen WiFi!

  • 22 January 2013
  • 2 reacties
  • 224 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,
Ik heb thuis een nieuwe WiFi geinstalleerd, andere smartphones 'voelen' hem wel, maar de mijne niet. En het ligt echt niet aan de telefoon, want mijn vriendin heeft ook Simyo (en een andere model smartphone) en bij haar 'voelt' de telefoon de WiFi bij me thuis ook niet. Nu ben ik lekker door mijn bundel... Wa moet ik doen? Ik vind het niet eerlijk, het is niet mijn schuld dat de telefoon hier alleen 3G gebruikt en de WiFi niet voelt!!!
Signaal is uitstekend, daar ligt het ook niet aan. Ik zie steeds: Verbinding maken... Verbonden... En dan gelijk Verbinding verbroken...


Groet,
Olga
icon

Beste antwoord door Alex 23 January 2013, 16:34

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge +2
Hallo,
Ik heb thuis een nieuwe WiFi geinstalleerd, andere smartphones 'voelen' hem wel, maar de mijne niet. En het ligt echt niet aan de telefoon, want mijn vriendin heeft ook Simyo (en een andere model smartphone) en bij haar 'voelt' de telefoon de WiFi bij me thuis ook niet. Nu ben ik lekker door mijn bundel... Wa moet ik doen? Ik vind het niet eerlijk, het is niet mijn schuld dat de telefoon hier alleen 3G gebruikt en de WiFi niet voelt!!!
Signaal is uitstekend, daar ligt het ook niet aan. Ik zie steeds: Verbinding maken... Verbonden... En dan gelijk Verbinding verbroken...


Groet,
Olga
Dit ligt waarschijnlijk aan de beveiligingsinstellingen in de (nieuwe) router. Het heeft i.i.g. niks met Simyo te maken. Probeer eens een ander type beveiliging (WPA, WPA2, WEP, TKIP, AES, PSK, etc.) in te stellen en kijk of het dan wel werkt. Je kunt ook eerst de beveiliging volledig uitzetten, dan kun je waarschijnlijk wel verbinding maken.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Olga,

Allereerst bedankt voor de tips PeterW.

Simyo kan hier inderdaad niet veel aan doen. Dit heeft verder niets met de simkaart (lees: mobiele verbinding van Simyo) te maken. Om het e.e.a. uit te sluiten, zou je jouw simkaart in het toestel van je vriendin kunnen stoppen. Je zult dan zien dat je gewoon verbinding met het wifi nietwerk kan maken. Ik raad je verder aan om even de tips van PeterW goed door te nemen.

Groetjes,

Alex

Reageer