.

Beantwoord

Simyo mobiel abbonement met 3g, welke APN te kiezen

  • 17 March 2014
  • 2 reacties
  • 728 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds vandaag is mijn Simyo simkaart actief. Nadat ik deze simkaart in mijn Nexus 4 heb gedaan en opnieuw opgestart heb ging ik kijken of de APN goed ingesteld was (ik kwam van T-Mobile af). Ik zag dat er 4 APN's automatisch gecreeerd zijn, waarvan 2 van KPN, namelijk:
KPN/HI 4G LTE Mobiel Internet en KPN/Hi Mobiel Internet.
De telefoon is automatisch verbonden met de eerste, KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet met als apn KPN4g.nl. Ik krijg hiermee gewoon internet (3g en H).
Het abbonement dat ik heb afgesloten is zonder 4g, dus dat ik dat niet ontvang is logsch.
Mijn vraag is nu: Kan ik deze APN gewoon gebruiken met alleen 3g en H of moet ik de apn KPN/Hi Mobiel Internet gebruiken omdat ik geen 4g heb?

Ik heb het idee dat het niet bijzonder veel uit maakt, omdat ik waarschijnlijk in snelheid gelimiteerd wordt door Simyo en daarbij ondersteunt de Nexus 4 officieel geen 4g, maar mijn vriendin heeft de Nexus 5 (die onderteunt wel 4g), heeft dezelfde instellingen staan en heeft ook geen 4g in haar abbonement. Het zou net jammer zijn als de telefoon toch met 4g verbindt buiten de bundel om.

Mijn dank is bij voorbaat groot voor degene die mij hier meer duidelijkheid over kan geven.

Mvg,
Jasper
icon

Beste antwoord door brvandoorn 17 March 2014, 23:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge +1
Hallo Jasper,

Het maakt inderdaad niet uit welke APN instellingen je gebruikt.
Met de introductie van 4G is KPN nieuwe APN instellingen gaan gebruiken.
Deze instellingen zijn ook gewoon compatible met 3G.
Je gaat pas voor 4G betalen als je daadwerkelijk de 4G optie op je "Mijn Simyo" omgeving aanzet.

Dus laat je telefoon gewoon lekker op de KPN/HI 4G LTE APN staan en alles zal gewoon prima op 3G funtioneren.
Voor de Nexus 4 haalt het toch niets uit en voor je vriendin is het nog eens extra handig als ze deze APN instellingen gebruikt.
Wanneer ze ooit besluit om 4G eens aan te zetten, hoeft ze niets meer aan te passen ; )

Maak je dus geen zorgen over onverwachte kosten.
Ik hoop dat je hiermee voldoende geïnformeerd bent.
Badge +8
Hoi stumperkoek,

Brvandoorn heeft je vraag al uitgebreid beantwoord. Ik kan daar alleen nog aan toevoegen dat zolang je 4G flex niet hebt aangezet, je ook niet per ongeluk met 4G kunt verbinden.

Hebben we dan samen al je vragen beantwoord? :)

Groetjes,
Charlene

Reageer