Skip to main content
Beantwoord

Simyo edge, geen internet of goed bereik

  • 17 July 2024
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

Eerder nooit problemen gehad met simyo maar ik krijg sinds een maand ongeveer opeens overal simyo Edge ipv 4G en ik heb heel slecht bereik als ik bel. Hier is sprake van in 2 steden waar ik nooit eerder een probleem heb gehad dus het kan niet liggen aan dat het toevallig een afgezonderd gebied is.

Ik heb de tips uit andere topics al geprobeerd, ik heb mijn sim meerdere keren opnieuw geactiveerd, mijn netwerkselectie opnieuw ingesteld en mijn instellingen in de simyo app gecheckt.

Ik dacht eerst dat jullie misschien een storing hebben maar dit begint wel erg lang te voortduren dus ik zou graag willen begrijpen wat hier aan de hand is zodat het kan worden opgelost.

Alvast bedankt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dunnie,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je sinds kort internetproblemen hebt!

Op je aansluiting zie ik dat je een verouderde simkaart hebt. De kans is groot dat dit de reden is dat je niet overal goed bereik hebt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik stuur je dan graag kosteloos een nieuwe simkaart op. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Roeqajja

gewoon eens een vraagje Ben wel nieuwsgierig wat verstaan jullie onder een verouderde simkaart?

alvast bedankt voor je reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Roeqajja

gewoon eens een vraagje Ben wel nieuwsgierig wat verstaan jullie onder een verouderde simkaart?

alvast bedankt voor je reactie

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, vanaf welke datum en ouder heb je een verouderde simkaart.

Eigenlijk heeft iedere Simyo-klant een ‘verouderde’ simkaart @Ron H en @Roeqajja , want de simkaart kan nog geen 5G aan😎😉

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Roeqajja

gewoon eens een vraagje Ben wel nieuwsgierig wat verstaan jullie onder een verouderde simkaart?

alvast bedankt voor je reactie

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, vanaf welke datum en ouder heb je een verouderde simkaart.

Eigenlijk heeft iedere Simyo-klant een ‘verouderde’ simkaart @Ron H en @Roeqajja , want de simkaart kan nog geen 5G aan😎😉

Helemaal eens met de vragen van @Ron H en @J.D.L. 

Maar ik heb voor @Roeqajja nog een aanvullende vraag:

Je schrijft in jouw bericht dat jij in de systemen kunt zien dat TS een verouderde simkaart heeft. Waarom benadert Simyo dan niet gewoon zelf actief alle klanten die een verouderde simkaart hebben? Dat lijkt mij de meest logische stap die Simyo dan kan zetten.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ron H, @J.D.L. en @Katana,

Goeie vragen! Wij kunnen een verouderde simkaart eigenlijk meteen herkennen aan het simkaartnummer. De verouderde simkaarten hebben een simkaartnummer dat bestaat uit 8 cijfers en de nieuwe simkaarten hebben een simkaartnummer wat bestaat uit 19 cijfers.

Het zou inderdaad handig zijn als alle klanten met een verouderde simkaart in één keer een nieuwe simkaart zouden krijgen. Ik heb deze tip daarom intern doorgegeven. Bedankt voor het meedenken. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Roeqajja

bedankt voor je reactie hier gelijk gecheckt en blijkt dat 1 abonnement een verouderde simkaart heeft.

Kan ik dat met jou regelen via een privébericht voor een nieuwe simkaart of moet dit via de reguliere weg  met de kosten van vijf euro. 

alvast bedankt

groetjes Ron

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ron H,

Bedankt voor je reactie. Goed dat je dit even hebt gecheckt!

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat? Dan zorg ik ervoor dat je kosteloos een nieuwe simkaart ontvangt. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Roeqajja

helemaal goed bedankt ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd.

groetjes Ron 

Reageer