Skip to main content
Heb sim  only 100/sms en geen mb.

Op mijn overzicht staat dat ik mb hebt gebruikt.

Hoe kan dit?
Je zult toch MB's hebben verbruikt. Als je datagebruik via je Mijn Simyo niet uit hebt staan kun je toch data verbruiken met je telefoon die je dan apart in rekening gebracht zult krijgen.
Je kan ook een bundel aanschaffen.

die wordt dan naar rato berekend. En gaat direct in zover ik weer.



Misschien een optie voor je?


Op mijn overzicht staat dat ik mb hebt gebruikt.

Hoe kan dit?



RicoK schrijft iets zeer terecht.

Wanneer je een telefoon hebt met mogelijkheden tot internet, hetzij gecomprimeerd of smartphone.

Je plaatst de sim en batterij. Na inschakeling kan bij bijvoorbeeld een synchronisatie van Gmail / Outlook, WhatsApp of een bijwerking van bijvoorbeeld google play al voor wat dataverbruik zorgen bij een smartphone.

Op dat moment heb je zelf nog geen nano seconde het data gebruikt o.i.d. maar je telefoon wel.

Daarom het advies op Mijn Simyo internet uit en bij voorkeur Wi-Fi gebruiken wanneer je zeker wilt zijn van geen kosten voor mobile data.
Hoi tjaf44, welkom op het Simyo forum!



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Als andere gebruikers dezelfde vraag hebben kunnen ze je topic sneller vinden.



Verschillende forumgebruikers hebben al een reactie op je vraag gegeven en ook verschillende goede tips 😮 Kun je iets met de antwoorden van RicoK, maikel.twinnie en Friesian? :)



Via Mijn Simyo kun je dus je optie ‘Internet op je mobiel’ uitzetten. Je doet dit onder het tabblad Mijn instellingen en simkaart. Zo komt er een blokkade op het netwerk en kan je telefoon niet meer via ons mobiele netwerk internetten. Het is wel mogelijk om via Wifi te internetten.



Geef je door of je nog vragen hebt en of het is gelukt?



RicoK, maikel.twinnie en Friesian; bedankt voor jullie hulp! Mooi om te zien hoe jullie elkaar aanvullen 😃
Alsof we al jaren op elkaar ingespeeld zijn zeker Naomi.



Ik vind het ook best leuk om het terug te lezen en iemand anders aanvult wat ik vergeten ben of nuttig is om te weten.



Een geoliede machine zijn we eigenlijk. Of niet jongens?
Ikwil de bundel alleen veranderen voor mijn mb daar kom ik te kort aan met. 200mb moet 300mb worden en bellen ook 300 want 500 bellen en sms is te veel b.v.d.
Hallo Riek,



Je hebt te weinig aan en te veel aan de dingen die je hebt.

Ik zal eerst mobiel bellen en daarna het internet voor je uitleggen.



Je kunt de mobiel bellen bundel maandelijks aanpassen naar boven en naar beneden. Je moet dit doen voor 25 maart om dit op 1 april in te laten gaan.

Het is mogelijk om dit aan te passen. Je kunt dit aanpassen via Mijn Simyo.



Helaas heeft Simyo alleen internet bundels van 200, 500, 1000, 2000, 4000 MB.

Je kunt dan het beste de bundel van 500 mb nemen. Helaas is er geen tussen oplossing hiervoor. 

Je kunt beter te ruim zitten dan te kort. 

Wat verbuik je dan nu aan mb's per maand?



Graa je reactie.
Hoi riek barends, Leuk om te zien dat jij jouw vraag op ons forum stelt:) Helemaal mooi om te zien dat je direct zo correct en snel geholpen bent door maikel.twinnie(Dankjewel):D Is alles je zo duidelijk?

Reageer