.

Beantwoord

SIM Only: Geen Internet in het buitenland?

  • 26 November 2013
  • 4 reacties
  • 813 Bekeken

Ik heb een SIM Only abonnment bij Simyo met een databundel. In NL werkt alles perfect, maar ondanks dat ik in "Mijn Simyo" de optie "Internet op je mobiel - buitenland" op "aan" heb staan, heb ik in het buitenland (meestal Duitsland) geen internet op mijn mobiel. Bellen en SMS'en lukt wel gewoon (via E-Plus). Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Natascha 27 November 2013, 16:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je kan proberen met de hand (i.p.v. automatisch) een netwerk te kiezen. Dat wil wel eens helpen. Of je mobiel even helemaal uitzetten en weer opstarten, dan "pakt" hij het buitenlandse netwerk misschien wel.
Trouwens, je Nederlandse databundel geldt niet in het buitenland, dus daar betaal je het buitenlandtarief per MB. En dat kan aardig oplopen als je niet oplet.
Je kan proberen met de hand (i.p.v. automatisch) een netwerk te kiezen. Dat wil wel eens helpen. Of je mobiel even helemaal uitzetten en weer opstarten, dan "pakt" hij het buitenlandse netwerk misschien wel.
Trouwens, je Nederlandse databundel geldt niet in het buitenland, dus daar betaal je het buitenlandtarief per MB. En dat kan aardig oplopen als je niet oplet.

Bedankt voor je reaktie 🙂 Is er dan ook zoiets als een buitenlandse databundel die je kunt aanschaffen? Opnieuw opstarten en handmatig kiezen werkt niet; dat heb ik al vaak geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +9
Op Mijn Simyo het schuifje "Internet op je mobiel - buitenland" een tijdje uit- en dan weer aanzetten is ook wel eens gesuggereerd. Maar of het echt helpt weet ik niet.

Nee, Simyo richt zich in eerste instantie op mobiele bellers en internetgebruikers in Nederland, en een buitenlandse internet bundel (waar overigens regelmatig om gevraagd wordt) is er dan ook niet.
Badge +6
Bedankt voor je reaktie 🙂 Is er dan ook zoiets als een buitenlandse databundel die je kunt aanschaffen? Opnieuw opstarten en handmatig kiezen werkt niet; dat heb ik al vaak geprobeerd.

Hoi Reveller,

Stond de optie Roaming wel aan in je toestel en van welk merk toestel maak je gebruik? Zoals Scotsman zegt richt Simyo zich op het goedkoop bellen en gebruik maken van het internet binnen Nederland. Wie weet komt er in de toekomst een bundel voor het internet in het buitenland.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer